2007-08-02

Torsdag

Chris har fortfarande inte fått något svar... Tråkigt.
Igår eftermiddag var jag och målade lite igen på jobbet. Det blir rätt fint med alla bilarna där... :)

På lördag ska jag ha lite folk här, vi ska dricka vin och äta.
Min vän Marie från Ulricehamn kommer också och hon ska sova över. :) Det ska bli kul. Man träffas inte så ofta när man bor så långt ifrån varandra.

Jahapp...  Nyss så kämpade vi oss upp för alla branta backar upp till Björndammen för att bada i badhuset och när vi kommer fram så var det stängt.
Sara och Sofia och Fias kompis Anna kunde inte bli mer besvikna. Dom var jättesura och Sara och Anna började bråka! Jättekul... :S

image291

image292

Jag lånade min systers cykel för någon hade haft skitkul och snott min sadel på min cykel. *arg*
(Vill jag flytta här ifrån?? Ne, inte alls... Kollar olika bostadsbolag varje dag...)
Barnen var förtvivlade och började nästan gråta allihop så jag lovade att jag skulle låna min brors bil och åka upp med dom till Kåsjön. Min bil är paj... IGEN.
Så nu blir det till att göra lite matsäck... Kaffet e klart... den ska ner i termossen.

Kanske skriver jag mer i kväll om jag hinner... Hej hopp!

..............................

Och kanske så gjorde jag det... :)

Sagt och gjort åkte vi upp till Kåsjön.
Det var iskallt.
Det var jag, barnen och fyra personer till ungefär...
Barnen badade allihop, Sofia längst såklart.... Och sedan var hon så kall så hon bara stod och skakade. Hon kunde knappt prata... Det hon fick fram var att hennes tår var vita som snö... Stortårna. :)

image293

Sofia snorklar

image294   image295

Anna                                                          Sara

Jag satt mest på stranden och åt macka.
Rätt som det var så vände jag mej och där satt en and... en meter ifrån mig.
Hon... eller det var nog en han... Hur som hellst... DEN hade skadat sitt vänstra ben och vi matade den med bröd. Den verkade hungrig som en varg för den åt till och med ur handen.

image296

image297

Snabbt packade vi ihop och drog hem. Dom badade frös... Det blev en snabbvicit... :) Hann inte enns med att dricka en kopp kaffe...

När vi var hemma lagade jag mat och sedan efter en stunds vila gick jag och Sara ner till mitt jobb och målade igen. Sara hämtade sin kompis Matilda och dom lekte affär och prinsessor och allt vad det nu var. :)
Kul hade dom iallafall. :)

Glömde kameran igen... såklart men jag tog några bilder med telefonen. Inte så bra kvalitet men men...
Får ta bättre bilder en annan gång.

image298

Bilhörnan

image299

image300

Vid den röda mattan.

image301

Inne i kojan, under bordet... :)

....................................

Uppdatering igen... Nemen! Nu har jag verkligen fått fnatt!
Ibland skriver jag inte på en månad och rätt som det e så skriver jag tre ggr samma dag istället...

Klockan är ett... Var och borstade tänderna... för en timme sedan, för jag skulle ju gå och lägga mej.
Men så såg jag att tvätten låg där i tvättmaskinen... Måste ju bara hänga upp den...
Och sedan såg jag att det flög runt sånna små bananflugor... husmor (obs! Ett stort skämt!) var tvungen att hämta klorin och hälla i alla handfat... alla? Ja, har ju ett dass och ett badrum, så i båda handfaten då...
Och då måste jag ju hälla i vasken i köket också... men där låg det gurkbitar som barnen hade haft nöjet att slänga dit, så då var jag tvungen att plocka upp dom och sedan tvätta rent där... och då fick jag se att det var massa koppar och glas och en kastrull som var tvungen att slängas i diskmaskinen...
Väl klar så skulle jag bara låsa dörren men alla skor låg ju huller om buller så det blev värsta storrensningen i hallen helt plötsligt... och så hittade jag massa leksaker i vardagsrummet så då började jag plocka i det och fluffa kuddar i sofforna... :S
E man konstig eller?
Varför börjar jag hålla på så varje gång innan jag ska gå o lägga mej?
Och varför satte jag mej här istället för att då gå och lägga mej som det var tänkt för en timme och en kvart sedean? :D
Hehe...

Jag säger gonatt nu och lovar... SKA gå och lägga mej!

image304

Kati bloggar i mörkret...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fina väggmålningar! Du är så duktig! *impad*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback