2007-08-19

Söndag

Vaknade rätt tidigt igen... vid nio nått... Finsk tid då... och det betyder åtta i Sverige.



image405

Husvagnen vi sov i till höger.

image406

Jorma och Leilas hus.

Gick in och åt frukost hos Leila och Jorma som redan hade vaknat.
Solstrålen Laura hade också vaknat och sjöng glatt som en lärka.
Jag och Leila hämtade henne och lät Sari ligga kvar och snusa. Laura hade tydligen vaknat tre gånger på natten och dom hade inte varit hemma förän halv fyra på natten.

image407

Vi kom iväg vid tolv...
Stannade vid årets vackraste by och tankade...

image408

image409

image410       image411

Och vi höll med... Det var faktiskt väldigt vackert där. :)

Tog en kaffe hos Cissi på vägen och fortsatte resan till Östersund, till Chris bror Mikael och hans familj.

image412

Fikapaus

På väg till Finland fick vi med oss Kärleksmums eller Mockakakor av Cissi eftersom vi sa att vi älskade dom kakorna båda två. Denna gången hade hon bakat Silviakakor till oss som vi fick, eftersom vi råkade nämna att det också var en av våran favorit...
Ni förstår varför hon är min bästa vän eller...??? ;)

       

Uttråkad fotograf har abstinens...

image418


Var inte framme i Östersund förän sent på kvällen vid halv elva.
Vi fick lite kvällsmat och sedan stupade vi åter i säng...
Vi fick ett eget gästrum med två breda madrasser på golvet.
Hela natten drömde jag om att jag sov på det smala bilsätet, så som jag hade gjort flera gånger under resan.
Problemet var att jag aldrig hade någonstans att ha armarna. Om jag rörde mig så föll mina armar ner mot golvet eller åt sidorna och det var ingen skön känsla.
Vaknade säkert fem gånger och kom på att jag inte behövde ligga och spänna armarna... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback