2007-03-11

Söndag

Ja då var det en ny dag.

Fel låt vann. Fy så dålig. Inge bra alls. Den kan inte komma långt i stora melodifestivalen...
Sofia blev dock glad. Ja! Den gillade jag sa hon. Den är jättebra! :D
Sara tyckte det var katastrof. Hon blev riktigt arg för "hennes låt inte vann". Dumma melodifestval var hennes kommentar... haha!

Sofia har varit hängig hela dagen.
Vi har inte gjort så värst mycket.
Dagen började med städning i vanlig ordning. Disken orkade jag inte titta på... blä. Satte på en tvätt istället och körde runt med dammsugaren... igen.
Det e märkligt. Hur man än dammsuger så får man lixom göra det snart igen.
Tillslut efter en liten vila och lite lek så tog jag och Sara tag i tråkiga disken. :)
Hon var jätte duktig på att torka... tre koppar! ;)


image99   image100


Sedan tog jag och Sara på oss för att gå och hämta ett spel som Sofia ville ha från deras pappa.
Sofia skulle stanna hemma eftersom hon var så hängig men hon ångrade sig och ville följa med endå.
Sara ville cykla såklart så då tog vi ut cykeln igen.

image101

Två clowner som åker hiss....

image102

Sofia och Sara tittar på blommorna.

image103

Utanför våran trappuppgång har snödropparna kommit upp...
Är det vår eller är det växthuseffekten?

Till lunch åt vi av den där risrätten vi gjorde igår, men Sofia åt nästan ingenting.
Sara åt en hel del men ärtorna pillades bort. Hehe.

Och så blev det städning av barnens rum.
Sofia gjorde jättefint i sitt rum och då installerade vi hennes spel och fixade ljud på hennes dator.
Det hade försvunnit av någon konstig anledning.
Sara lekte och tittade lite på film. Hon var också med och tittade när Sofia spelade. Hennes städning av rummet blev inte lika fint... Jag fick hjälpa till lite grann.

Sen var det dags för bad.
Imorgon är det skoldag... Hoppas att Sofia är frisk tills dess.

image104  image106

Efter bad hjälpte Sara mej att göra middag.
Nu gjorde vi fiskbullar och potatismos. Sara var överlycklig, men inte Sofia.
Jag gjorde iordning en talrik av risrätten till henne och den här gången åt hon nästa allt.

image107    image108

Efter maten var det en halvtimme kvar tills Bolibompa.
Sara och Sofia lekte en stund och sedan kom dom springandes med sin skadade nalle.
Då fick jag bli djurläkare och plocka fram syskrinet.
Örat var väldigt illa däran men jag fick göra vad som gick att göra och det blev iallafall lite bättre... hehe.

(Varning för skräcködlan på bilden)

image110  image111

Bolibompa var alldeles för kort tyckte Sara... Haha.
Allt för att slippa att gå och lägga sej...
Medans barnen borstade tänderna hann jag hänga upp tvätten som jag la i på morgonen.
Vi läste "Bockarna Bruse" till kvällssaga.
Mycket spännande... Undrar varför man låter som en brummande björn när man läser det som trollet under bron säger...?? Vem vet.. han kanske egentligen låter som en liten kyckling?
Sofia hade fortfarande lite feber... 37,7. Hon får antagligen stanna hemma från skolan imorgon.
Magnus kom också i samma veva.
Han var hemma hos sina vänner på fest igår och hade haft det trevligt.

När jag hade lagt barnen vikte jag tvätt och tittade på tv.
Det var ett program på 6:an om tatueringar. Två stycken som tatuerade en älva...Vill ha!
Ja, för alla som inte vet så vill jag ju ha en Tingeling-älva tatuering.

image114

Men det får bli om hundra år när jag har pengar...
Sen kom "Stilakuten" och handlade om ett par där tanten var 42 och killen 27.
Dom blev riktigt stiliga i slutändan... :)

Vid nio tog jag mej ett bad och det var superskönt.
Nu är jag ren och fin, har precis borstat tänderna och ska hoppa i säng bredvid min goa pojkvän...
han ligger där och väntar.

image112

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback