2007-03-13

Tisdag

Idag har jag tagit en ledig dag.
Jag hade 6 semesterdagar på dom 3 månaderna som jag kommer att arbeta i Mölnlycke.
Jag vill inte ta ut som i pengar, det dras bara bort i skatt endå och sedan tycker jag att det är mer värt att få vara hemma med barnen.
Efter denna semesterdagen har jag tagit ytterligare en semesterdag nästa vecka. Då ska jag på heldagskurs med mitt nya jobb om Reggio Emilia pedagogik. SÅÅ intressant! Jag ser verkligen fram emot det. Har läst en hel del om det på nästet och det är jättekul.

Morgonen började med att väcka Sofia. Hon ville inte alls gå upp... Vänta sa hon. Och sedan vid frukosten så förklarade hon att hon hade haft en sådan bra dröm så hon ville drömma klart det. :)
Hon segade som vanligt med frukosten. Viill iiiinte gååå till skoooolan.
Satte på tvätten.
Sara vaknade lite senare.
Åkte med henne till dagis vid nio och sedan åkte jag till läkaren.
Dom tog bort 3 av 4 leverfläckar på min rygg. Gött. Äntligen fick jag tummen ur efter 15 år eller nått.. Hehe
Efter det gick jag till Ica och handlade mjölk, gurka, bröd och potatis.
Jag älskar potatis. Jättegott!
Men till lunch har jag lovat Sara att hon ska få korven som blev över sedan igår.
Jaa!! sa hon då. :D

image132

Halv elva hämtade jag Sara. Det blev en superlång dag... En och en halv timme... :D
När vi kom hem gjorde vi potatismos och värmde dom efterlängtade korvarna. Sara var lycklig.
Mitt i maten plingade det på dörren jag tänkte att det är väl jehovas eller nått... men det var det inte utan - hör och häpna - äntligen en som skulle fixa isolering till Saras fönster! Jeah! Vågen. Det tog bara ett tag...

image133

När vi hade ätit blev till att hänga tvätt och sedan slängde jag i en ny...
Därefter tog vi cyklarna och stack ut. Det var rätt kallt idag och ingen sol tittade fram även fast dom där vädergubbarna hade lovat det... :(
Vi tog en sväng bort till mitt nya jobb och hälsade på.
I personalrummet fanns massa nya roliga leksaker.
Sara kärade ner sig i en barbie-Snövit docka och fick öppna den. Sen ville hon inte släppa den så klart... :S

image134  image135

Sara cyklade på gården utanför medans jag pratade en stund med tjejerna som satt på rast.
Perfekt att cykla där ju. Det är stort, inhägnat och asfalterat.
När klockan var kvart över ett cyklade vi bort till Sofias skola och hämtade hem henne.
Hennes kompis Anna fick följa med. Hon har ju varit sjuk i flera dagar och haft jättetråkigt och inte kunnat leka med någon.

image136

Väl hemma var det dags för Sofia att göra läxan. Det var väldigt motigt.
Hon skulle göra det "sen". Fick vara väldigt bestämd.
Tillslut hade hon fått matteläxan gjord.
Jag skalade potatisar för glatta livet och fixade fiskpinnar till.
Det var gott.
Sedan kokade jag mig en kopp kaffe och softade lite medans barnen lekte och tittade på film.

På kvällen var det dags för barnen att gå till deras pappa.
Jag åkte iväg till min sykurs.
Jag håller på att sy en klänning. Overlockade hälften av det jag hade klippt ut och så började overlocken att strula och knaxa. Det lät som den höll på att gå sönder! Blä vad irriterande... :( *sur*
Tappade lusten lite och gick ner och fikade i kafeterian istället.
Men sedan tog jag mej i kragen och gick upp och sicksackade det som var kvar att göras.

image137   image138

Sykamreter... :)

Efter sykursen åkte jag bort och hämtade Magnus på hans extrajobb.
Sedan var det hem och sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback