Home sweet home. Tips och ideér.

      
image74

image75

image76


Min sänggavel och två nattduksbord köpte jag på annons på Blocket.
http://www.blocket.se/

image86

Så här ska det bli så småningom... ;)
http://www.mio.se/produkter/serier/indo/main.html

image77

Ovanför sängen har jag hängt en spegel som är inköpt på Ikea.
Lampan i taket är också inhandlad på Ikea.


 image50  image68

Hyllorna är köpte på Ikea och målade dom vita. Sedan målade jag på med svart färg för att få dom att se gamla ut.
Stolen fick jag med på köpet när jag köpte ett skrivbord på loppis.
Den var klädd i vinröd skinnimitation. Den åkte av rätt snabbt och sedan klädde jag om den i svart sammet.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

image88

image51

På loppis har jag fyndat massa vaser och kannor. Jättevackra att ha tillsammans.
Tavlan bakom har jag gjort genom att betsa en gammal ram brun och sedan skrivit ut en bild på internet.
Sökte på "arabisk text" eller något liknande.
Jag tycker att arabisk skrift är otroligt vackert.

På tavlan under står det:
Women is a ray of divine light.


image53                             image54

    Be good to your parents                                I n the Name of God, Most Gracious, Most Merciful


 
image52

Den underbart vackra vattenpipan fick jag av min allra bästa vän som bor i Umeå.
Den hade stått nere i hennes svärfars källare i åratal och när de köpte huset av honom så blev den kvar.
Ramarna är inköpta på Ikea.

image56            image57

image87

Jag älskar lyktor.
Dessa är inhandlade på Indiska
http://indiska.com

image58

Talrikar i guld och små askar och fat finns det gott om på loppisar.
Dom små buddha figurerna är inhandlade på Indiska.

image59    image60

Jag älskar elefantfigurer.
Den första elefanten är ett av mina bästa loppisfynd. Den står i min bokhylla som jag har köpt på bosättningspiraten utanför Borås. http://www.bosattningspiraten.se
Den andra elefanten fick jag i julklapp. Inköpt på Indiska.

image61

På bosättningspiraten utanför Borås finns massor av möbler i massivt trä som är mörkbetsade, typ "Indo" serien som finns att köpa på Mio och möbler som finns på Indiska.
Här är möblerna mycket billigare. De kan hålla nere sina priser eftersom de bara har öppet sin butik på torsdagar, fredag och lördagar.

image63

Mitt vardagsrumsbord är inhandlat på Mio
http://www.mio.se
http://www.mio.se/produkter/serier/indo/main.html

image64

På mitt vardagsrum står ett fat med lyktor och ljus.
Fatet är ett loppisfynd.
Dom fem små lyktorna längst fram är från Ikea.
Dom tre lite större lyktorna beställde jag på Ellos.
Jag fick ljussläckaren i julklapp av min bror.

Man kan fynda fina ljusstakar och lyktor på ställen där man minnst anar.
Ellos är ett av de ställena.
http://www.ellos.se


image65     image66  image67

1. Glaskoppar, 3-pack fr. 99:-   
2. Ljuslykta, 3-pack fr. 159:-
 3. Hängande ljusykta, 3-pack

image69   image70

Jag gillar religösa motiv.
Den första tavlan har jag tillverkat av ett kort som man fick ta gratis från ett museeum utanför Borås.
Ramen var en gammal träfärgad tråkig sak som jag målade mörkbrun.
Den andra tavlan är en ikonimitation som min moster hade med sig från Ryssland där hon var på semester.

image71

Dom flesta ramarna som finns i mitt hem har jag köpt billiga på Ikea. Sedan har jag betsat dom med en lackbets som jag köpt på Coop.
Bilderna som är i har jag skrivit ut svart-vita med min skrivare.

image72


image89

Kuddar kuddar kuddar...
Elefantkuddarna hittade jag på loppis. Dom rödaktiga kuddarna fick jag av min syster.
De andra kuddarna är inhandlade på Indiska.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

image90

image91

Så här ser det ut i mitt lilla fönster.
Krukan och blommorna till vänster är inhandlat på Ellos.
Dom vita rosorna finns att köpa på Ikea.
Min underbara våg har jag köpt av min vän som köpte den på en antikaffär.

image92

Av samma vän fick jag denna fina kaffekvarn.

image93

Det här fina fatet är inhandlat på Gärdhem. En loppis/ second hand affär som finns i Dalsjöfors utanför Borås.
http://gardhem.blogspot.com

------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------

Se min andra blogg om inredning för barn:
barninredning.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback