2007-03-26

Måndag

Idag började dagen med att gå upp klockan halv sju... och då var ju klockan egentligen bara halv sex.
Var rätt trött. Väckte Sofia och hon var helt borta.
Hon gick själv med sina vänner Linnea och Anna till skolan.
Efter att jag skickat iväg henne så gick jag och la mig bredvid Sara som fortfarande sov och fick sova en timme till. Det va skönt.

Sara började dagen med att var prinsessa med vintermössa, päls, prinsessklänning och sandaler.

image159

Efter en stund kom min vän Jussi och installerade diskmaskinen. UNDEBART!
Det blev dock en provesorisk elsladd som jag får stoppa in i kontakten ovanför diskbänken varje gång men vad gör det... Jag får dra in el på riktigt någon annan gång...
Fantastiskt... Jag diskade min första disk på en gång. :)

image160  image161

Jag är evigt tacksam. Kiitos Juhani!

image162

En glad diskerska. :)

Efter att jag slängt i en disk och satt på maskinen tog vi ut cyklarna och åkte till Saras förskola i Anneberg.
Sedan cyklade vi tillbaka och hälsade på mitt nya jobb men det var inte en själ där. Dom nattade barnen allihop så vi åkte och köpte glass istället.
Väl hemma musade vi glass och Sara tittade på en film.
Efter en stund kom Sofia hem med sin vän Linnea och de satte sig och gjorde sin matteläxa tillsammans.
Jag gjorde mat och sedan åt vi allihop tillsammans.
Efter maten tömde jag diskmaskinen. Ren disk! Utan att behöva diska själv!
Fatta vilken lyx! Haha...
Tänk att man kan bli så lycklig för något sådant! :D

Kommentarer
Postat av: heidi

vilken fiiiin blogg! :)
kul att du äntligen har en fungerande diskmaskin. :D

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback