2007-03-15

Torsdag


image145

Idag kom Linnea och Anna och hämtade Sofia på morgonen så att de kunde gå tillsammans till skolan.
Sofia blev jätteglad. Å! Tänk att dom kom och hämtade mig. Sa hon och hon var inte riktigt påklädd än så hon fick riktigt bråttom att hoppa i kläderna.

Min dag började med föreläsning i Mölnlycke om "Lyssnandets pedagogik".
Mycket bra och intressant föreläsning!
Det handlade om att göra barn delaktiga i sin vardag och planering och utformning av verksamheten.
Det handlade också om hur vi pratar om barnen och MED barnen. Ibland ger vi barn bara massa information när man istället bara behöver lyssna på vad barnet säger.
Barn kan själva hitta lösningar om vi ger dom tid.

Efter föreläsningen åkte vi till jobbet och åt lunch.
Det blev en kalla pastasallad.
Sedan pratade vi om barnen inför utvecklingsplanerna och utvecklingsamatalen som vi ska ha snarast med föräldrarna.

Vi slutade vid fyra ungefär och då åkte jag hem.
Vid halv fem åkte jag iväg igen till Klippan, i Majorna. På Novotell började andra föreläsningen klockan 18.oo
Den handlade om lekens betydelse och var kanske nästan ännu mer intressant än första föreläsningen!
Den handlade om att barn bearbetar allt de ser och upplever genom lek. Lek är viktigt!
När barn leker med varandra övar de ömsesidighet, turtagande och samförstånd.
Det är mycket viktigt för att kunna fungera i grupper och socialt i framtiden.
Hon var så bra på att prata och förmedla! Vi var inte heller så många på den föreläsningen så det blev en mer personlig och nära kontakt.

Föreläsningen tog slut vid nio och jag var hemma halv tio.
Jag var jätte mycket uppe i varv och full med ideér och tankar. Satt och surfa till halv tolv.

Sedan gick jag och la mig men kunde inte sova.
Låg och frös även fast jag hade två täcken på mig.
Vid ett fick jag värsta krampen i magen.
Tillslut somnade jag dock och då var nog klockan två.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Mera bilder av mina barnbarn
Annars; det är roligt, er hem sida

2007-03-21 @ 04:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback