2008-08-27

Onsdag

Då var halva veckan avklarad och man hoppas att dom två resterande dagarna går snabbt så man får vara ledig snart igen...
Idag har jag varit lika trött som jag var dom andra dagarna...

När jag kom hem ringde jag till Nordea och undrade om jag aldrig ska få mitt postgironummer. Hon som svarade var väldigt professionell och trevlig att prata med. :) Hon guidade mej pedagogiskt till deras internetkontor och berättade hur jag skulle logga in. När jag väl var inne så uppenbarade sig mitt fina, alldeles nya postgironummer där. :) Jeeej.
Så nu har jag ett postgironummer!

Fortsatte mitt lilla telefonringande till nästa anhalt. Nämligen Skatteverket.
Frågade om jag skulle få heta mitt nya efternamn snart... med tanke på att det snart faktiskt har gått en månad sedan vi gifte oss... och dom informerade mig att det skulle jag visst få. Infact så heter jag det redan nu, från och med förra fredagen och att det hade skickats ut till mig... Men jag har inte fått något sa jag då och då informerade han om att uppgifterna var skickade till Oluff Nilssons väg...
När vi funderade lite efter samtalet så kom vi på att det nog var så att ett av paprerna aldrig gick iväg när vi flyttade hit...
Men jag skulle iallafall få både ett personbevis med mitt nya namn och en adressändringsblankett igen...

Och sedan var det anhalt nummer tres tur att få en liten påringning  från mej. Loopia.
Jag vill byta mailadress. Eftersom jag inte heter så som det står i min mailadress så vill man ju byta till nått annat, men hellst till sitt efternamn.
Jag har tyvärr tappat bort alla mina uppgifter till lösenord och uppgifter så dom kunde inte hjälpa mej så värst mycket.
Jag får vänta tills jag får mina uppgifter på posten och så får jag ringa till dom igen.
Men mitt nya efternamn är dock lite mer vanligt än mitt gamla, eftersom jag ursprungligen kommer från Finland och hade ett finskt efternamn och det nya namnet är upptaget.
Provade att översätta namnet rakt av till engelska men det var också upptaget... :(
Så vad ska man heta nu på sin mailadress?

Sitter just nu vid en annan dator. Chris har pillat med våran dator hela kvällen. Den säger att det har kommit in en trojansk häst i den..
Blä vad irriterande.
Han verkar ha gett upp för nu försvann han och sitter och tittar på TV.



Dagens outfit:
Sjal från 90 talet runt hakan
Utklädningsklänning över huvudet
Barnleksak på toppen av huvudet

Ja... Det har varit mycket telefon idag...och jag har en perfekt pinuppabild i den andra datorn som skulle passa här... men den har en trojansk häst i sej och Chris är jätteirriterad och arg på den... Vågar inte be han kolla på det...
Det är förresten ingen idé... Nu kom det upp en errorgrej på skärmen...
Muppo! :(

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag gillar din blogg... checka: 28.html" rel="nofollow">http://johannaingridhelena.blogspot.com/2008/08/tjoho28.html

2008-08-28 @ 00:33:41
URL: http://johannaingridhelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback