2008-12-25

Torsdag

Idag har dagen gått åt till att mest bara slappa.
Sara åkte ut med mamma och pappa på nostalgitripp till Bergsjön och sedan till stan och bara Sofia var kvar här med oss på morgonen.
(Sofia fick en Nintendo DS av sin mormor som skämmer bort sina barnbarn så hon kan inte släppa den.)
Jag och mamma och pappa bodde i Bergsjön tillsammans tills jag var 8. Sedan skilde dom sej och jag och mamma bodde kvar där tills jag var 10½.
Sedan tyckte min kära mor att vi skulle flytta... till Gällivare! Jeej!
Där bodde jag tills jag var 16 och då flyttade jag ner till min pappa i Partille, 1990. Stod alltså ut att bo där i 4 ½ år.
Mamma står fortfarande ut... :S


Sofia och mamma julafton.




Sofia with her DS today.

När pappa, Sara och mamma kom hem klippte hon håret på barnen och sedan på mej.
Jag har inte klippt håret på 2 år...
Klippte mej på julen exakt för två år sedan. Sedan lät jag de växa och sedan var det att spara inför bröllopet. Det var meningen att jag skulle klippa mej efter det men jag fick aldrig tummen ur...
Ni vet ju vad man säger... Bagarens barn får inget bröd och skomakarens barn har inga skor...
Min mamma är som gissat då frisör...





Sedan kom Saras kompis hit.


Kolla in Sara sko... eller ja... mammas sko snarare som hon har lånat.

Sedan ringde Yvonne och ville bli aktiv konsult. :)
Vad trevligt sa jag då och så kom hon över.
Vi la in en order så snart är det lite varor på väg till henne och hon kan börja ha klasser. Jättekul!
Hon ser verkligen fram emot detta. Det känns så roligt att hjälpa henne och att hon tycker att detta är så kul.  Jag med! :)



Idag är det riktigt kallt... Jesus! Höll på att frysa ihjäl när jag körde hem Saras kompis.
Snart kanske vi kan åka skidor...?



Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Sanna

JÄTTEFIN du är i det kortare håret! Hälsa din mamma om hon fortfarande är kvar. :)

Postat av: Maria

wow du blev ju jättefin i håret, tycker att du blev o se ut lite sådär mystiskt fransk ut :)



kraaam :)

2008-12-26 @ 18:30:47
URL: http://mijamaria.blogg.se/
Postat av: Michaela

Jättefin frisyr på dig!



God fortsättning!

2008-12-26 @ 21:02:11
URL: http://michaelasspace.blogg.se/
Postat av: Johanna

men shit, vad snygg du blev i håret, baby!!!! me like!!! =)

2008-12-26 @ 22:10:47
URL: http://johannaingridhelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback