2008-07-14

Måndag

Nu är det verkligen nedräkning till semestern. Nästa år ska jag se till att fixa ihop semestern så att jag inte behöver jobba när det är sommaröppet. Inte min grej och man är ju helt aptrött nu. Man vill bara va ledig som alla andra runt omkring en...
I morse var jag verkligen sur. Vaknade klockan sex av ingen anledningen och gick på toaletten. Sen gick jag tillbax och la mej men låg bara och slumrade fram och tillbaka mellan sömn och vakenhet i en tre kvart och när jag precis hade somnat så vaknade Chris. Han började väsnas även fast han var väldigt försiktig men jag var så himla trött och hade inget tålamod alls.
När han hade gått vid sju så somnade jag om och sov i en halvtimme tills klockan ringde. Jättebra. Man blir ju bara ännu tröttare då!
Var som en zombie på jobbet. Orkade knappt vara vaken.

Vid nio ringde Chris och sa att inbrottslarmet hade gått.
Jag fick hoppa in i bilen och åka hem för att kolla. Chris var på väg men hade inte hunnit mer än till Tingstadstunneln.
Jag knackade på hos grannen mittemot och frågade om han inte kunde följa med mej in och han var väldigt snäll och grabba tag i en hammare och så gick vi in. Hahah. Måste sett komiskt ut.
Men det var ingen som hade varit inne hos oss... Alla grejerna var kvar och det var lika stökigt som vanligt också... :D
Kan man inte få städningsinbrott? Folk som tvingar sej in och städar hela huset åt en??
Efter tio minuter kom Chris och sen åkte vi tillbax till våra jobb.

När klockan var tre var jag påväg att somna och när jag var hemma vid fyra orkade jag inte hålla mej vaken.
Jag stupade i säng och sov till halv sex när Chris kom hem.
Han hade köpt bakelser till grannarna som tack för hjälpen. :)
Sen har vi inte gjort ett endaste dugg. Vi har bara glott på TV och slöat.

Den enda nyttan jag har fått gjort är att korta av gardiner och hängt upp dom i vardagsrummet. Det blev jättefint! :)
Och så hängde jag upp lite lyktor i gardinstängerna. Det blev bra. 

 



Det är så bra med sånna strykband som man får med från Ikea så att man slipper sy upp gardinerna.
Samtidigt fick jag strukit ett par byxor. Perfekt. :)
Gonatt. Dax att sova.
Imorgon börjar jag halv sju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback