2008-06-26

Torsdag

Sara chattade med sin morfar idag och dom hade kamerorna på... Det var jättegulligt.

Hon var riktigt duktig på att skriva men det var lite svårare att läsa det han hade skrivit tillbaka.

Han skickade lite bilder till oss från hans midsommar.



Pappa och hans dam Elisa.

På jobbet var det lika lugnt som dom andra dagarna. Skurade stolar. Det var ju sådär stimulerande jobb... Igår städade jag och en kollega förrådet och personalrummet.  Vi möblerade om till o med, det blev jättefint.
Imorgon jobbar jag till kvart över sex. Det är lite segt...
Men sen e det ju helg. :) Då ska jag dricka vin har jag bestämt. :) Gott.

 



Dagens outfit.
Och nej... Har inte haft på mej det på jobbet. :D
Det skulle väl passa när man arbetar på en förskola???
Fotade det för jag sydde om klänningen.
Innan var den lång. Ner till anklarna.
Jag klippte av en 15 cm, sedan klippte jag av den remsan mitt i tu. Sydde ihop dom till en lång remsa som jag sedan rynkade och så hade jag plötsligt en ny fin klänning som jag kan använda och inte bara ha hängandes i garderoben.
Mina fantastiska bruna skor från Ellos kommer till användning också... :)



Idag är det match igen... Suck.
Nu sitter dom där igen och hejar. Undrar vilket lag dom hejar på?
Kanske skulle jag ta och sy upp lite byxor som är för långa, nu när maskeinen endå är framtagen och står där redo... Hmm... Har en bunt där som bara blir liggandes för jag e ju en sån kortis och alla byxor e jämt så förbannat långa. :) En pygmes öde...

Oj oj... nu klappar dom i vardagsrummet... var nog nån som fick mål??

Idag åt vi lax... fasen va gott det var. Jag fick till det.
Haha! Har ju skrivit att jag inte e nån bullmamma eller städtant, men mat kan jag laga iallafall.. ;)
Appråpå bullar... det är min tur att ha med mej fika den här fredagen. Får köpa det i morgon bitti.

Nu har jag tjatat så mycket om mitt jobb här i flera dagar så jag kanske skulle ta lite bilder där imorgon.
Jag har ju målat fint på väggarna... Det kan jag ta på. Och kollegorna...



Här har jag tagit en dålig bild en gång med min mobil...
Skulle vilja måla mer... men det har inte funnits någon tid riktigt.


Kommentarer
Postat av: heidi

jag drömde om pappa och sara inatt. drömmen om pappa har jag skrivit om på bloggen, men inte den om sara. drömde typ att vi lekte eller nåt, och att hon bara hade massa gula kläder på sig. :D

Postat av: heidi

vem är tanten han står och håller om förresten? nån ny "dam"? :D

2008-06-27 @ 15:30:30
URL: http://bedroomdancing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback