Arga lappen...

Arga lappen
På den hemsidan kanske förra inläggets komentar passar? :)

Ska jag svara på det där eller ska man låta bli?
Jag tänker inte ta bort det iallafall. Alla tycker ju olika och det finns säkert en hel del andra som tycker som hon.
Men i vilket fall som hellst vill jag inte bevisa nått för någon, bara få det att gå ihop så att jag kan sluta på mitt första jobb. För där trivs jag inte alls.
Just nu är det intensivt - jag är i en kvalificeringsperiod.
Hoppas på att vara klar SNART.
För när jag är det behöver jag inte jobba dubbelt och då behöver jag inte ens jobba 40 timmar i veckan som de flesta behöver göra för att få en rimlig lön.
Dom allra flesta väljer att jobba som hudvårdskonsult för att få mer tid med sin familj. Så är det även i mitt fall.
Jag offrar en period för att få det bättre sen.
Men man kan inte få nått gratis. Det regnar inte pengar eller nya jobb i huvvet på en. Inte på mej iallafall.

Nåväl...
Klart att man har dåligt samvete ibland.
För jag vill vara där redan nu, när jag får vara hemma med barn och gubbe och bestämma när jag ska jobba.
Jag tror på detta dock. :) Det funkar. Jag har sett det hundra tals gånger.
Varenda Sales Director säger att de är så nöjda och lyckliga med sitt jobb och liv.
Det är ett helt fantastiskt företag!
Verkligen helt unikt och så bra! ALLA som arbetar med detta på heltid älskar företaget. Det finns inte någon som är missnöjd.

Arga lappen fick mej att inse att jag inte har berättat om en DIQ.
Jag har lätt skummat igenom dom olika stegen i karriären man kan göra men inte riktigt förklarat i detalj.
Så den som nu är intresserad av att läsa om hur en DIQ går till kan läsa här nedan:


Följande förutsättningar måste uppfyllas innan en DIQ-period kan påbörjas:

• Måste ha varit aktiv Fristående Hudvårdskonsult minst 3 månader innan DIQ periodens början.

• Måste ha minst 8 aktiva, personliga team medlemmar under månaden innan kvalificeringsperioden påbörjas.

• Vid ansökan om att gå in i DIQ, används en speciell blankett som finns på MK Intranet. Ansökan skall vara företaget tillhanda månaden innan kvalificeringsperioden startar.

För att uppnå status Fristående Sales Director måste följande krav ha uppnåtts:

• Kvalificeringsperioden utgjort max fyra (4) månader i en följd, tills dess att DIQgruppen uppnått

- minst 30 aktiva Fristående Hudvårdskonsulter inkl DIQ.

- minst SEK 150.000 kr i Unit-inköp för gruppen (konsumentprodukter, grossistpris, ex moms)

- DIQ-gruppen måste varje månad ha uppnått min SEK 27.000 kr, konsumentprodukter, grossistpris, ex moms under kvalificeringsperioden.

- DIQ:s egna inköp över 40.000 kr är ej kvalificeringsgrundande.


Rekomendationerna är att man den första månaden har fem klasser i veckan, andra månaden fyra klasser i veckan och tredje månaden minst  tre klasser i veckan.
På detta sätt kommer du ut och träffar tillräckligt med kvinnor som du kan dela med dej till av denna fantastiska möjlighet och som kan vara intresserade av detta som arbete eller extrainkomst.


Jag försöker knö in 6 eller 7 eller 8 klasser i veckan för det blir en del avbokningar och ombokningar.
Som förra veckan.

Ofta vill din Sales Director träffa din partner och förklarar hur en DIQ går till också innan du går in.
Din Sales Director kan svara på alla hans frågor och hon berättar om den intensiva perioden och hur det kommer att se ut. Hon ger honom också tips om hur han kan stötta sin parner bäst under DIQ:n.
Det gjorde min Sales Director Ann när hon var i Göteborg sist. Då hade jag iof sig inte gått in i DIQ ännu men hon passade på att träffa mej och Chris och svarade på många av hans frågor och funderingar.

Oj oj... Det var en hel del info.
Jag hoppas att det var till nytta för någon. Många Mary Kay tjejer läser ju denna blogg så detta kan vara ett inlägg till er i såfall om det inte intresserade dom andra. Nu vet ni hur ni ska göra en DIQ. ;) Så kör!
You can do it! :)

Klassen gick bra idag.
Hade en försäljning på tre och fem ungefär. En tjej var dessutom lite halvintresserad av jobbet. :)
Håll tummarna för mej!


Honeymoon is over! Är du aldrig hemma kärring??? :)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Först av allt ett stort lycka till med din DIQ!



Jag tänkte egentligen inte kommentera tidigare kommentar men känner att jag måste!! Hela grejen är den att det är en mamma som satsar på sin karriär och jobbar hårt för det. Hur många pappor jobbar inte dag o natt och knappt träffar resten av familjen t ex sjömän, hantverkare med egna små företag osv osv? Jag vet massor i min närmast krets, i alla fall, o de får aldrig sådana här kommentarer utan får snarare höra hur duktiga de är...

Dessutom är det frivilligt att läsa, eller hur? Tål man inte det man läser så sluta läsa. Busenkelt!

Är det avundsjuka? Varsågod, starta din egen Mary Kay-business. Alla kan!



Till Katti:

Det här kommer gå jättebra! Om du visar vägen så kommer vi andra efter, vi som är segare i starten...

2009-04-22 @ 20:19:45
Postat av: Katti

Tack Ulrika! Du är grym själv! Du låg på andra plats juh! Du e bäst!!! Jag tar med mej dej till toppen... ;) Så kan vi samarbeta du och jag! När vi vill.. Hur vi vill... OM vi vill... ;) Eller hur. :D Kram vännen. // K

Postat av: Anna

Du är så duktig! Du klarar verkligen allt! Håller alltid tummarna för dig! ;)

2009-04-23 @ 10:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback