2009-08-20

Torsdag

Jag har fått många frågor om jag bara jobbar med hudvård och make up nu eller om jag har ett annat jobb också.
Jag sa upp mej i juni och jobbar nu bara som hudvårdskonsult.
I mitt jobb kan man jobba med klasser enbart men man kan också arbeta med att coacha och utbilda nya konsulter.
För varje konsults inköp får man en viss % utbetalad som en "lön" från företaget.
Men om jag räknar bort den bonusen så tjänar jag nu mer pengar än vad jag gjorde när jag arbetade HELTID på förskolan.
För att tjäna mer måste jag ha 5 klasser i veckan. En klass tar 2-3 timmar. Så jag jobbar ute ca 15 h i veckan men sedan har jag också administrativt jobb och mycket telefontid. Det lägger jag ca 15 -20 h veckan på.
Så jag jobbar alltså kanske 30-35 h veckan och får ut mer lön än vad jag fick när jag jobbade 40 h veckan med barn.

Det bästa är dock friheten.
Jag gör det adminsitrativa jobbet när JAG har lust och jag bokar ingen klass någonstans när jag ska göra något annat.
Jag kan arbeta hemifrån. Samtidigt som jag pratar i telefonen så städar jag och fixar med annat.
Jag kan alltid sova länge på morgonen. :)

Jag har också lärt mej att vara effektiv.
Om det tar en halvtimme att åka till en klass så kan man utnytja den tiden till att ringa kunder eller mina konsulter osv.
Då behöver man inte lägga den tiden innan eller efter klassen.

Jag tycker att jag har världens bästa jobb. :)
Jag är jättenöjd.

Kram Katti


I´m working

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback