2009-05-13

Onsdag

I måndags hade vi Awardsnight.
Yvonne fick en rubin i sin stjärnstege!
Hon är grymmast!




Stjärnkonsultprogrammet

Typ av stjärna   Inköp per kvartal
Konsumentprodukter,
grossistpris efter rabatt, ex moms   

Nya aktiva team-medlemmar

Stjärnpaket
Pärla         54.500 - 0 Pärla
alternativt 36.750 2 Pärla
Smaragd         36.750 - 54.499 0 Smaragd
alternativt 30.700 1 Smaragd
Diamant         30.700 - 36.749 0 Diamant
alternativt 24.550 1 Diamant
Rubin         24.550 - 30.699 0 Rubin
alternativt 18.375 1 Rubin
Safir         18.375 - 24.549 0 Safir

Jag fick en ny pärla till min pin.
Pärla alternativ.
Men i månadsbrevet som vi fick av Ann stod det att jag bara var smaragd... Det var tråkigt.
Tur att jag själv har LITE koll iallafall... :)







Tycker inte att den röda kavajen är vidare snygg...
På klasser har jag alltid den svarta. Men nu när jag ser mej såhär så var det rätt snyggt endå... och jag har snygga ben juh! :)




Massa stjärnkonsulter...
Jag gömmer mej bakom alla som vanligt...



Pearls for girls... again... :)

-------------------------------------------------------

Tisdag

Igår fyllde min vackra dotter Sofia år.
Hon blev hela 11 år gammel. Helt otroligt!
Nyss var hon en liten prutt...


Släkten kom på besök.



11 år.




Dotter och pappa

GRATTIS till min fina prinsessa.


Kommentarer
Postat av: Emma

Vi har me haft Awards Nigth :) det är ju såå roligt!!!Igår hade vi besök av Lena Eskengren från Göteborg :) antar att du vet vem det ä??Vikken inspirerande kvinna..nu blire stor satsning fram till seminariet :)!!Emma

Postat av: Therese

Tack för tipsen, vet ju egentligen allt du skrev, men det är bra att bli påmind emellanåt :)

Jag tycker jag känner igen dig, sågs vi på karriärkonferensen i sthlm månntro?=)

Lycka till och kämpa hårt nu så ses vi på scenen som SD i august :)

2009-05-14 @ 21:25:48
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: OMG

Det vore prima om du avslöjade mer smaskigheter om din karl som man kan reta honom för. Incidenten när "flyer boy" råkade lämna kvar delar av frukost/middag i planet var av god kvallité och en ren njutning här i borgen. Sådana notiser är av yppersta vikt och helt i skadeglädjens anda>:).

2009-05-15 @ 05:26:33
Postat av: Anonym

Definition av sekt i sju punkter har gjorts av Roy Wallis:



1.Frivillig organisation där medlemskapet och rollen i hierarkin förtjänas.



2.Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.



3.Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.



4.Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.

Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap, gemenskap.

Ett alternativ till den riktiga världen, arbetslivet, kulturen.



5.Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid på sin grupp.



6.Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.



Sekter är ofta karismatiska, det vill säga att de har idoler och att dyrkan av dessa är en del av utövandet. Grundaren av en sekt brukar få status av profet bland medlemmarna.



Alltsedan västvärlden blivit sekulariserad har det även uppkommit kulturella sekter, med samma struktur som de religiösa fastän med en kulturell lära. Många exklusiva grupper, organisationer och föreningar kan vidare uppvisa sekteriska drag utan att uppfylla samtliga kriterier.



Ring any bell??



/En som vill dig väl

2009-05-15 @ 15:02:17
Postat av: OMG

Det anonym beskriver känns som livet i sig. Lyder du inte massan så biter verkligenheten dig i rumpan. Roy Wallis gjorde det lätt för sig. Lite som horoskopen som skrivs i tidningen. Vänd och vrid så blir det alltid rätt.

2009-05-15 @ 20:51:11
Postat av: Katti

Haha... :D Bäste Anonym: Det här e ett jobb. Är ditt jobb en sekt??? Så nope... doesn´t ring any bell...

2009-05-15 @ 22:59:58
URL: http://kattitingeling.blogg.se/
Postat av: Katti

Och du OMG din styggis... Jag älskar min gubbe lubbe... Det blir inga mer smaskiga detaljer om hans flygturer mm. :D Hahah!

2009-05-15 @ 23:19:43
URL: http://kattitingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback