2010-01-09

Lördag

Jag e imponerad av mej själv! Men kanske framför allt över att 6 most important listan fungerar!
Igår natt skrev jag en ny och har följt listan till punkt och pricka igen. :)
Vi började med att diskutera vilka frågor vi ska ta upp när vi ska träffa revisorn Kicki nästa tisdag.
Sedan röjde vi nere i hallen i gången in till mitt arbetsrum där vi har en hel vägg med hyllor bakom gardiner.
Där har det sett för j-ligt ut enda sedan vi flyttade hit.
Vi liksom bara ställde dit massa saker och gjorde inte i ordning det ordentligt. Nu ligger varje skruv och verktyg på egen plats. Fantastiskt. :)
Det är så skönt när man får ordning på nått som bara e kaos.

  



Den här skylten hänger ovanför dörren till mitt mitt arbetsrum.



Fick energi från ingenstans och klädde upp mej som förr... innan jag började göra karriär. :)
Att klä sej som en 50´s brud e jättefint. I LOVE det modet men hallå! Förstå hur lång tid det tar att göra sej i ordning. Först ska du hellst ha papiljotter men jag fuskar genom att slänga på mousse, sedan tuppera. Därefter kammar jag lite försiktigt det översta och så lockar jag med locktång. Sedan ska det formas - lägga lockarna rätt och spreja.

Sen e det sminkningen...
Jag har Mary Kays foundation nr 200. Så då började jag med den. Hoppade över foundationpuder, men det brukar jag ta på över den vanliga foundation om jag ska gå ut tex. Då håller det forever. :)
Jag använde först våran lipprimer, sedan lipliner "Red" och så neutral lipgloss. Inget läppstift. Till ögonen hade jag våran svarta eyeliner och sedan ultimate mascara.
På kinderna har jag "sunny spice".
Ögonbrynen behöver fyllas i och bli lite fylligare när det ska vara 50 tal så till den använde jag våran bruna ögonbrynspenna.

Och nu e du bara klar med huvvet! :D



Jag har jättestora underbyxor som är svarta och klämmer in allt på rätt ställe - som en minikorsett.
Över det har jag svart strumpebandshållare och stay up strumpor. Under min svarta top har jag en balkonett BH - svart med en söt röd rosett i mitten.
Kjolen jag har på mej har jag köpt på tradera. Den var lång ner till anklarna och längst upp var den superduper liten - gjord till någon som vägde max 45 kilo! :D Jag kloppte bort överdelen, lagom längd och sydde i en kanal. I kanalen trädde jag i resårband.
Underkjolen har jag också fyndat på tradera.
Jag sökte på square dance och hittade massa kjolar.
Dom e ju lite OVER THE TOP i och för sig. VÄLDIGT stora och i flera lager. Det gör att alla kjolar står rätt ut.
Detta löste jag enkelt genom att klippa bort det översta lagret. 
På det sättet fick jag två underkjolar.
Lagret som jag klippte bort sydde jag en ny överdel till som gjorde att denna underkjol blev lite längre än den som jag klippte i. På så sätt har jag en underkjol till lite kortare kjolar och en till lite längre. Perfect.



Julen blev bort städad också... ytterligare en sak bockad av från listan.
Nu återstår endast två julblommor. Men dom kan man ju inte kasta... jag brukar döda alla mina blommor tids nog endå så det sköter sej nog automatiskt. :D

Nu har gubben varit och handlat godis och jag har kokat kaffe.
Ska nog gå upp och ta en kopp.
Hej hej!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback