2010-07-11

Söndag

Idag åkte jag till mina fina vänner Frida och Peter i Björlanda.
Vi tog en promenix ner till havet för att bada men då började det regna... :S så vi fick gå tillbaka.
Jag hade inte hunnit med så mycket mer ändå för jag skulle iväg till en facial.

Hade den i våran fina lokal med två glada tjejer.
Det var så himla kul. Det är helt perfekt att ha en lokal mitt i stan dit man kan bjuda in gäster!
Efter min facial gick jag och pillade lite med diverse saker och sedan ringde min syster och frågade om vi inte skulle åka och bada.
Jag hämtade upp min gubbe lubbe för han slutade precis då och så åkte vi till Delsjön och badade.
Det regnade igen men vi badade ändå.
Årets första dopp för mej... för utomhus-pool räknas ju kanske inte eller?
Det var faktiskt rätt varmt i vattnet.
Gött.
Vädret idag har varit helt klibbigt.




Badkruka





Sen åkte vi hem och Chris kollade på matchen. Inte jag. Trist som bara den...
Vi åt restena av maten jag gjorde igår.
Gjorde arabisk mat.
Men jag blandar med lite grekiskt och annat.

Taboulesallad:
 Urkärnade tomater och urkärnad gurka. Hacka i så små bitar som möjligt.
Coscos, persilja, vitlök, pressad citron, salt och olivolja = Gott.
Egentligen ska det vara mynta till också...

Kaftabullar:
Köttfärs, ett ägg, ströbröd, vitlök, persilja, mynta fäsk.
Gör långa korvar - som spett utan pinnar.
Salt och peppar och kryddor oxå såklart. Annars smakar dom inte mycket...
Släng in i ugnen.

Till detta gjorde jag tzatziki och så äter vi det med libabröd - orientaliskt tunnbröd.
Jag villl gärna ha fetaost till oxå.



Sedan vid nio var det telefonkonferens också. Det var roligt.

Klockan e mycket nu...
Borde sova, men jag sov så himla länge i morse... är inte så trött.
Men jag får väl gå och försöka.
Go natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback