Att Ernsta gör mej lugn...

Jag behöver göra något med mina händer när jag vill slappna av.
Att renovera möbler är ett perfekt sätt att gå ner i varv.
Annat som jag gillar är att rensa ogräs ur rabatter, sy kläder, rita, måla, göra om prydnassaker mm.
Bättre än semester.
På somrarna brukar jag pyssla mycket med sånna saker.





Det här bordet fyndade jag på Blocket.se för ca 5 år sedan när jag flyttade tillbaka från Borås till Partille.
I Borås hade jag ett jättestort kök i den lägenheten vi bodde i.
Dit köpte vi ett jättebord med sex tunga stolar.
I Partille fick jag en mycket mindre lägenhet och köket där var minimalt.
Jag fick helt enkelt inte plats med mitt jättebord och stolar så jag sålde det - på blocket.
Jag kollade på olika varianter på Ikea och Mio och googlade runt på olika slagbord som man kunde fälla ner kanske eftersom köket var så pluttigt. Men så såg jag detta bord med 4 stolar till som hade orginalkläsel - sa han iallafall som sålde. Om det är det eller inte bryr jag mej inte så mycket om. Jag tycker att klädseln är jättefin.
Jag tror att jag betalade 700 kronor för allt.
Jag stuvade in rubb och stubb i min volvo-kombi som jag hade då och körde hem det.
Han bodde till och med i Partille så det var inte långt att åka ens!
Min snälla vän Jussi kom och hjälpte mej att bära upp allt och få in det i lägenheten. :)





Nu ska bordet alltså bli vitt.
Chris har slipat väldigt noga men på vissa ställen är det svårt att komma åt. Det har han försökt att ta med sandpapper för hand men det blir inte riktigt bra.
Bordet är behandlat som jag skrev innan med nått hemskt special-lack som sitter som berget!
På dom ställena som inte riktigt är slipade fäster inte min målarfärg ordentligt.
Jag får se hur jag ska göra...
Det återstår en hel del strykningar än förän jag ser det slutgiltiga resultatet...
Å det kommer att bli så fint! :)
Nöjd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback