2010-03-19

Vad är det för dag? Fredag! :D

God morgon!
Det är fredag igen tydligen... Hehe. Helt borta.
Chris har ju börjat jobba på ett nytt jobb och då jobbar han ena veckan måndag och tisdag. Sen är han ledig onsdag torsdag. Därefter jobbar han fredag, lördag och söndag.
Denna veckan då han jobbar såhär har vi inte heller några barn för då är dom hos sin pappa och det blir en känsla av att onsdag och torsdag är helg.
Nästa vecka är han ledig alla dagarna förutom onsdag och torsdag. Den veckan är himla go.
Jag gillar hans nya schema. Det gör han själv också. :)

Började ordna med baksidan av analyskorten.
Vilket jobb... Blev inte klar på långa vägar... Får fortsätta idag.
Gjorde klart registret iallafall.
Jag behöver göra uppföljningar! Ojoj, där ligger jag efter.
Men det kanske inte är så konstigt när man gjort DIQ i 8 månader. Jag prioriterade bort vissa bitar.
Det e bara till att ta tag i nu då!



 

Klippte små vita klisterlappar. Skrev månaderna på dom.



Och klistrade över dom små lapparna på registret.
Hej kom och hjälp mej. Jag behöver verkligen hoppa in i duschen.



Fick en komentar av en systerkonsult i bloggen. *glad*
 Ni har ju efterlyst andra bloggare som arbetar som hudvårdskonsulter så jag länkar till henne här:
Martina

Börja blogga ni andra också som jobbar med samma!
Det är helt galet roligt att läsa era bloggar. I love!
Lite små tips här då som jag själv har gjort fel med - men gått tillbaka och korrigerat i efterhand:

* Lägg inte ut några bilder på produkterna, det är copyright på dom. Lägg helst inte ut ens dom bilder som ni tagit själva. Företaget vill att bilderna som hamnar på nätet ska vara professionella.
* Skriv inte ut företagets namn i din blogg
* Skriv inte personers namn i din blogg. Jag skriver titeln ibland eller bara SD och hennes initialer.
* Lägg inte ut bilder på någon om du inte har frågat henne personligen om det är okej att hon hamnar på bloggen.
* Länka inte till din hemsida på företaget. Du ska ha haft en personlig kontakt med den som går in på din hemsida.

Vi diskuterade detta på våran SD utbildning på huvudkontoret och när jag kom hem gick jag igenom varenda inlägg och ändrade. Det tog mej tre dagar. :)
Nu vet ni det också. Så slipper ni sitta i tre dagar och ändra i efterhand.
Skriv eller ring din SD eller huvudkontoret om ni undrar över någonting. :)

Idag är det make up.
Ska bli roligt.

Men vet ni? Jag har inte gjort nått kaffe än. Det är katastrof. Kaffetarmen skriker i högan sky.
Måste gå upp och fixa.

Ha det bra idag!

Kram Katti


Ska tvätta håret oxå... ;) Lovar


Kommentarer
Postat av: Martina

Hejsan!

Jag är imponerad av alla register och ordningen, ska nog fixa mina kort på samma sätt. Jag har även ändrat mina inlägg nu =P tack för tipsen.



(ps. heter Martina inte Maria. Men tack för länkandet ;-)ds)

Lycka till!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback