2010-03-31

Onsdag

Igår natt satt jag och skrev ett jättelångt inlägg om målsättningen och när jag publicerade det så var det bara borta... :(
Typiskt.
Inlägget om min Sharing ring är därav bara en tredje del av vad jag skrev.
Blev sur och kände att nej jag sitter inte här och skriver om allt, så jag får väl göra det idag... :)
Ska inte glömma att spara i mellanåt.
Det här inlägget är tillägnat mest till mina kära konsult-kollegor men du som inte jobba med det vi gör kan sätta egna mål i ditt liv ändå. Att ha mål att sträva efter är bra för ALLA. :)


bild google

Inlägget handlade iallafall om målsättning och om vad jag skrev att jag hade för mål i början av januari.
Se hela inlägget
HÄR

Vad hade jag för mål då i januari 2010 - januari 2011?

1. Jag ska vara Senior Sales Director.
Flera av mina konsulter har uttryckt att dom vill gå vidare och det är jag övertygad om att dom kommer att göra - snart också.

2. Till seminariet vill jag ta båda ringarna.
Till sharingringen har jag fyra nya unitmedlemmar att dela med mej till kvar, så den känns lite lättare. Men Sales ringen är lite kämpigare det här året. Jag ska dock försöka stenhårt att få den också!

3. Dubbla min unit
30 nya konsulter till nästa nyår i uniten. Det känns nästan lite lågt men jag kör på det.
Om jag är klar med det på ett halvår så kör jag 30 till :)
Wow, va spännande!

-----------------------------

Dom här målen var satta ett år fram. Så jag har skrivit att jag ska va SSD till nästa januari 2011 och ökat med 30 i min unit till samma datum.
Är inte det väldigt låga mål? :D

Jag var nog lite safe där...
Nä, ett mål ska pirra i magen och göra en nästan lite illamående, annars är det inga mål.

1. SSD till seminariet istället. Eller hur!
Jag har ju några tjejer som är på hugget. Linette bland annat. :) Vi får väl se hur hon gör. Tjejen är bara 18 år och går fortfarande i skolan. Hon vill gå in i DIQ men så klart bör hon gå färdigt sin skola innan hon gör det. Hon är klar med skolan om ca 2½ månad så om hon känner för att gå in direkt efter så hinner hon bli klar till seminariet.

2. En av två ringar är klar.
Den andra ringen har jag ca femtio tusen kvar till.
Vad gör man då? Jo man bryter ner eller hur...
Det blir ca tretton tusen i månaden och ca 3000 i veckan. Inköp.
Det blir ca tre klasser i veckan.
Det har jag ju redan så det borde inte var nått problem.

3. 30 nya konsulter i min unit till nästa januari? Why? Är inte det dumt då? Nej nej... 30 till seminariet så klart.
11 nya tjejer har hittills kommit in i våran unit sedan januari.
Vi har några kvar med andra ord. Spännande va? :)

Och varför publicerar jag nu detta?
Jo för att visa powern med att skriva ner sina mål.
Om du skriver ner det och läser det då och då så börjar din hjärna omedvetet att arbeta mot ditt mål.
Och du ska sätta höga mål!
För du når kanske inte stjärnorna men om du inte hade skrivit ner dina mål hade du inte ens nått trädtopparna. :)


bild google

Dessutom blir mina mål mer tydliga och verkliga när jag berättar om dom för andra.
Det är inga smygmål längre utan nu är det på riktigt. Jag har ju sagt det till er så nu gäller det! :)

Så som avslutning föreslår jag att du klickar ner min fina blogg nu och tar fram papper och penna.
Skriv ner dina mål och var tydlig.
Ju tydligare desto bättre.
Så om du skriver: " Jag ska bli team leader" så får du också skriva ner deadline.
Mitt förslag är att du skriver ner dina mål till vad du ska ha uppnått till seminariet och så tar du kontakt med mej där och berättar vad du hade satt för mål. Sedan berättar du om du uppnådde dina mål eller hur långt du kom! :)
Rolig idé va?
Ja! Vad kul!

Då syns vi på seminariet då... :)

Och vet du...
YOU CAN DO IT!


bild google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback