2010-10-02

Lördag

Jag började läsa Blondinbellas blogg (
http://www.blondinbella.se ) för kanske ett år sedan för att hon var så omtalad. Hon pratade mycket om mode och shopping i början. Nästan lite för att provocera, men sedan hände någonting med henne och hennes blogg började förändras.
Hon började peppa tjejer till att få bättre självkänsla och hon växte för varje dag i mina ögon.
Idag tycker jag att hon är helt grym. Hon är jätteung och driver flera olika företag. Hon har också skrivit en bok om själkänsla som heter Egoboost. Just nu är hon i Zürich och läser en MBA kurs.
Så här skrev hon igår i sin blogg (se nedan) Hur bra e inte det då? Wow!

”Jag vill bara tacka för alla positiva kommentarer, ni ska bara veta hur mycket ni är med mig hela tiden. Kommer ni ihåg att jag sa i början när jag kom hit att man måste brytas ner för att kunna utvecklas och bygga upp något som är ännu starkare inom sig själv? Jag gjorde verkligen det nu. Utsatte mig för utmaningar jag tidigare inte ens kunnat drömma om, det krampade i magen, jag grät de första dagarna för att jag kände pressen. Självklart ska man inte göra så att man mår dåligt men ibland behöver man komma över tröskeln, tvinga sig själv att bryta sin osynliga spärr som bara sätter krokben för sig själv och det är jobbigt, skit jobbigt.

Det är precis som när man stod där på trampolinen, 3:an i badhuset och det behövs bara ett litet steg för att hoppa i vattnet ändå krävs det så mycket mod till att ta det där steget ut. Jag jobbar mycket med målbildning med mig själv, att se mig själv klara av saker och det hjälper mig att bryta den osynliga rädsla-spärren för då har jag redan tagit mig igenom det psykiskt i huvudet först.

När du står där, när du har världens möjlighet att få göra något du drömmer om eller om det bara kanske handlar om att öppna dörren dit själv, ta den! Tänk på dig själv när du står där på trampolinen och ska hoppa ner i bassängen. Det lilla steget ut sitter bara i huvudet. Lär dig mentalt att ta dig genom dina hinder innan du själv bemöter dom i verkligheten. Det hjälper dig! Det enda hindret man egentligen har är sig själv.

Tack för att ni är med mig på vägen, vi får peppa varandra!”

Kram Katti


Kommentarer
Postat av: Ulrika Andersson

åh vad bra!! Tänk att man aldrig kan höra detta för mycket! Fast hon beskriver det ju väldigt bra!!!!!! Precis vad jag behövde idag! Alltid så kul att läsa din blogg Katti!

Kram

Ulrika DIQ:)

2010-10-02 @ 14:16:58
Postat av: Therese

Läser också hennes blogg, och jag älskar den! Hon skriver otroligt mycket som vi får höra i mk också, och jag tror att det är bra att höra det från fler håll än bara mk för att det ska kunna gå in ordentligt i huvudet ;)

Postat av: Kati

Du är utmanad på min blogg idag. Ha det bra!



Kati

2010-10-02 @ 17:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback