2010-10-09

Lördag

Jag e godisberoende. Och kaffe... Det är mina laster.
På kvällarna kan jag få värsta godissuget. Helt crazy. Måste ha.
Men sen e jag ju rätt lat också... så att åka iväg mitt i natten för att köpa godis e inte något alternativ.
Så för att stilla godissuget kan jag ställa mej och baka en sockerkaka ibland på natten. Ni vet... smeten... mums! Det blir VÄLDIGT mycket smet över när jag bakar... ;) Av någon konstig anledning...

Men så igår, då fanns det bara ett enda litet ägg kvar. Men jag var tvungen att få lite smet så jag bakade en väldigt liten kaka. Den var supersöt. Såg ut som en sån liten sandkaka som barnen gör i sandlådan! :D



Men det verkar som att den dög för när jag vaknade lite senare än de andra i familjen så var den söta lilla kakan borta. :) Var den inte gullig?

Sen när vi hade vaknat till ordentligt så åkte vi hit:

























Jag och Chris gick in i Spökhuset. Det är faktiskt riktigt läskigt.
Jag e ju redan väldigt lättskrämd innan så att skrämma mej med monster och lik som hoppar fram och skriker är inte jättesvårt. Jag blundade hela tiden och tryckte ansiktet i Chris rygg. :D
Sara hängde med men bangade precis innan vi skulle gå in så hon fick gå tillbaka själv.





Chris och barnen åkte balder. Jag stannade kvar som kameravakt.



Lisebergsbanan var riktigt kul!
Det är så himla kul att åka åkattraktionerna men man gör ju inte det längre utan låter kidsen åka allt själva.
Här var dock Sara rädd och ville absolut ha med mej. Men efter halva färden var det jättekul så då åkte hon den en till gång sedan med Sofia och senare till och med själv en sista gång!



Sen tyckte Sofia att jag skulle häng på och åka denna med henne.
Jaha... okej tänkte jag, det kan jag väl göra...



Och precis innan den skulle dra iväg kände jag så här...





Och sedan kände jag så här! Stanna åbäket! :D









Tillslut stannande den iallafall... och tårarna rann efter hela ansiktet.



Hjälp! Den var riktigt läskig! Hahah!
Men det var himla kul.

Sen började det bli riktigt kallt.
Jag visste att jag skulle börja frysa så jag hade bunkrat på mej en hel del kläder. Men det slutade med att jag frös ändå...



Tur man hade luva...





Jag frös och barnen åt glass... Brrr...

Sofia ville åka Kållerado men jag hade sagt nej till det. Kallt och blöta kläder = skitbra idé.
Men sedan fick dom åka den som sista attraktion innan vi åkte hem.





Sedan drog vi hemåt.
Tack Sanna och Boris för alla biljetter! Love you!



Och så kom vi till bilen och märker att det hade varit inbrott i den.
Laddaren till GPS:en hade dom tagit men inte själva GPS:en för den hade Chris gömt bra i en vante.
Dom hade även tagit min mobilladdare.
Använder båda mycket så det kändes mindre kul...
Men men, det e väl bara att köpa nytt.
En mobilladdare kostar 250 och en GPS laddare kostar tydligen fem - sex hundra...
Blä va tråkigt.

Hemma gjorde jag fantastiskt goa pannbiffar med vitlök i.
När jag skulle pressa vitlöken så knäcks handtaget i pressen av! Jag = muskelknutte. ;) (Not - som sagt innan: borde börja träna...)

Chris hade också köpt massa lördagsgodis!
Behöver inte baka mini-sockerkaka idag! ;) Jeeej!

Ska gå upp och mumsa på det nu och ta mej en till kopp kaffe.
Kaffet på Liseberg e inte jättegott, så det blev bara en kopp... lite för lite tycker kaffemoster - Katti som dricker en hel kanna varje dag! :D

Gonatt på er nu!

Love K


Kommentarer
Postat av: Katherina

Vilken härlig dag!... sitter och ler... blir nostalgisk...



Känns som när vi som familj åkte till Liseberg...



Nu är ju mina barn stora så detta händer ju inte längre... väntar på barnbarn och då börjar det väl om...



Trevlig söndag!



Kati

2010-10-10 @ 10:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback