2010-10-30

Lördag

Till er som inte läser mina kommentarer så skrev min syster ett inlägg där:

jag läser en bok om studieteknik just nu, och i den står det: "vår fantasi är starkare än vår vilja". dom tar exemplet då man lätt kan balansera på en planka som ligger på marken, men att det inte är lika lätt att balansera på plankan om den befinner sig högt upp i luften - därför att vi lätt börjar fantisera om att falla ner, och förmodligen också kommer göra det också om vi fortsätter tänka på det.
de skriver också "det undermedvetna vet inte skillnaden mellan en enbart tänkt och en utförd handling". det innebär att man kan lura sig själv att man kan göra saker som man faktiskt inte kan - och plötsligt kan man det! t.ex. stå upp för en stor grupp människor och hålla ett tal.

skitbra bok! länk:
http://www.bokus.com/bok/9789163083389/studieteknik-for-universitethogskola-en-handbok-i-speedreading-minnestekniker-effektiv-lasteknik-mindmapping-intelligens-och-inlarningsstilar/

Kul att du kommer hit min älskade syster.
Jag tänkte att vi kunde fira min födelsedag då när ni kommer - helgen efter då jag egentligen fyller.
Välkomna alla!
Och fira och fira... Det blir bara lite kaka och kaffe, inga ballonger! Inte heller några serpentiner tyvärr. ;)

Jag blir alltså 36.
Det e helt bissart. Hur FAN kan det komma sej???
Jag känner mej som fjorton helt seriöst. Som en barnrumpa. :D

Idag e jag seg igen.
Varannan helg går jag upp vid fem och kör Chris till hans jobb för det går inga bussar så tidigt.
Sen åker jag hem och sover igen men idag gick jag upp ganska tidigt för jag och min konsult Emma - som klarat en utmaning åkte på brunch hos en SD kollega i Örby.
Det var himmelens trevligt. :)
Hon heter Veronika och är världens bästa! <3

När jag hämtat Chris på jobbet åkte vi och handlade och gjorde kyckling och ris.
Köpte även en påse Satsumas. I love!
Åt tre innan middagen och resten efter. Helt galet. Skulle kunna äta hur många som hellst.
Sofia fick en och resten ligger i min mage. :D

Sara har sprungit ute hela kvällen och spökat. Hon hade en hel JÄTTEskål med sej hem med godis.
Imorgon blir det ännu mer Bus eller Godis.
Jag får nog pallra mej ner och handla godis jag med så det inte blir bus för det var redan massa ungar och ringde på.
Jag fick be dom att återkomma imorgon. :)
Bus eller godis?

Nu e det dax att gå och lägga sej.
Ska köra Chris i morgon igen.
Glöm inte att ställa tillbax klockan en timme!

Natti natti.





Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tack för trevligt möte i Örby idag!! Hoppas vi ses snart igen, kram /Jeanette

2010-10-31 @ 00:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback