2011-04-07

Torsdag

Idag har jag suttit och tagit hand om lite administrativa saker.
Igår hade jag en trevlig facial i stan och dom bodde så himla fint. Dom hade en helt underbar schabby chic spegel som jag blev jättekär i och jag hittade en lika dan på blocket! Vill ha.
Men det e mycket annat jag ska ha först. Vagn tex. Får lugna mej med det lite.
Nu har jag fyndat två nattduksskåp och en byrå till sovrummet. Får ta dom först.

Skåpet är äntligen färdigt och det står där i vardagsrummet så himla fint! :)
Är väldigt nöjd! Men det var väldigt mycket jobb med att måla flera gånger och mycket pill med alla fönstrerna. Fick också detaljmåla med en liten pensel för att komma in i hörnen ordentligt och måla på andra ställen där jag missat.
Sedan var det att få av tejpen och så hade det ändå kommit en del målarfärg på rutorna som vi fick sitta och skrapa av. Och så skulle skåpsluckorna på igen och alla beslagen på plats.
Därefter var det slipning på det målade! :) Så att den ska se gammal ut såklart...















Skrivbordet köpte jag på en loppis en gång för länge sedan. Köpte den och en stol som har pajat för 300:-
Den såg ut sån som den gör förutom att skivan på var täckt av en hemsk träimitations-klisterfilm.
Rev av det och upptäckte en skiva som hade hemska srickor. Den fick vi spackla och sedan måla vit som resten av möblen.


Bebben sparkas mycket i magen. Vecka 26 idag.

Min gubbe har ju varit ledig hela veckan.
Nu e han krasslig... Nyser hela tiden och är förkyld. Det brukar ju bli så när man slappnar av och tar det lugnt. Då har man tid att bli sjuk.
Ska nog gå upp och pyssla om honom. :)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback