2011-04-14

Torsdag

Godmorgon!
Igår blev jag klar med alla måleriena och vi fick vi till och med upp en hylla på väggen ovanför byrån!
Å det kommer att bli så himla fint i vårat vardagsrum när allt e klart!
Vi var himla trötta båda två på kvällen efter allt ståhej. Ojoj...
Få se vad jag får min stackars gulliga gubbe till att göra idag! :)
Ny dag - nya möjligheter!
Han kallar mina projekt för Vansinnesrenovering! :D Hahah!
Men han e allt bra nöjd själv ska jag be att tala om!



Hittade mer bilder på en nästan lika dan skänk som vi köpte. Se
HÄR
Jag älskar att kolla på inredningsbloggar. Kollar varje dag för att få insperation.
Har säkert 30-40 bloggar som jag har just nu i mina favoriter.
Hur jag har hittat dom är genom att jag gick till kära Google. Sökte på shabby chic + blogg och fick upp några sidor. Kollade dom och gick till deras länktips.
Sen addade jag många av deras tips i mina favoriter och gick in och kollade på dom nästa dag igen. Låter dom ligga kvar ett tag tills jag vet vad jag tycker. Om jag efter en vecka fortfarande tycker att bloggen e bra så får den vara kvar. Annars e det bara att ta bort den.

Gillar inredningsbloggar med etiketter.
När jag gör om i tex. vardagsrummet går jag in på dom olika inredningsbloggarna och till etiketterna. Där trycker jag på Vardagsrum tex och så får jag massa insperation om hur jag ska möblera eller var jag ska sätta upp en hylla ex.

Jag får också massa pysseltip.
Varför köpa nytt om du har det hemma? Rota lite bland dina saker och se potensialen.
Gå upp på vinden eller till källaren. Vad har du där? En ful kruka... Hmmm. Kan du måla den? Nått gammalt tyg... Du kanske kan sy nått av det? En gammal låda som är sönder. Kan du laga den med lite spackel? Måla sedan över så syns det inte. Skriv en vacker text på den sedan.
Igår hittade jag en illröd klocka i byrån när vi flyttade på den.
Alltså en sån där som ser ut som en kyrkklocka fast i miniformat. Hittade också en illröd gammal ljusstake med plats för 5 ljus. Dom fick jag en gång för länge sedan när jag fick vitrinskåpet. Dom låg i en låda med massa gamla saker som jag har sparat på vinden. Dessa låg dock i byrån. Hade väl tänkt att jag skulle måla dom men så har det inte blivit av... Antar att det är julsaker.
Med lite vit färg blev dom jättefina! :)



Klockan kommer att bli så fin med lite spetsband som den kan hänga i!

* Ha tålamod.
Vissa saker behöver målas fem, sex, sju gånger. Andra bara två...

* Fundera på om du är rädd om saken du vill måla. Gör det nått om det inte blir bra? Som dessa två här ovanför som var illröda... Jag skulle ju aldrig använda dom när dom var illröda iallafall. Jag testade att måla dom och det gick fint. Men om det hade blivit fult så hade det inte gjort så mycket.

* Flytta runt saker tio gånger minst.
Ställ en ram på hyllan och låt den stå där ett tag. Känn efter om det känns bra. Lägg till lite mer saker. Flytta runt på grjerna fram och tillbaka.
Be någon hålla en hylla där du vill ha det och ta kort. Prova olika hyllor, eller tavlor eller spglar...
Kolla på korten och känn efter vilket som känns finast.

   



Det var dagens tips...

Till dagens agenda hör att slipa lite mer möbler och att köpa ny färg. Färgen jag köpte för några dagar sedan är slut igen så det e bara att handla nytt. Får ta en jätteburk den här gången så det räcker ett bra tag. Har ju rätt många projekt på gång här fram över...

Kanske skriver jag mer ikväll!
Vi får se.

Kram idag igen! :)

// K


Kommentarer
Postat av: Jeanette

ååhh så fint ni gör de!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback