Bombnedslag!

Vårat hem ser verkligen ut som ett bombnedslag! Oh my God.
Har grejer ÖVERALLT och ingenstans!

Idag var jag himla trött.
Inte konstigt när jag vaknat tidigt flera morgnar i rad och lagt mej sent.
Vi tog in sängen i sovrummet och la i madrasserna i den och bäddade. Det blev jättebra! Sängen är dock väldigt STOR! :) Men det gör ingenting.
Just nu är den furufärgad men den ska också målas. Den blev lite oljad för 8 år sedan så det behövs ingen maskin för att slipa den. Bara stryka över lite med sandpapper och sedan måla.
Chris spacklade sprickan som fanns på sidan också.

Vid ett åkte vi ner och handlade mer färg och en ny roller, sandpapper till maskinen och ett ordentligt munskydd till gubben. :)
När vi kom hem blev jag helt dödstrött och var tvungen att lägga mej. Sov dock kanske bara i tio minuter och sedan blev jag väckt.
Fick ett ryck och drog av alla sängkläder och överdragen till prydnadskuddarna och slängde in det i tvätten.
Sedan drog Chris igång en slipningsrajd och jag gick och la mej igen och sov under hela tiden han slipade.
Oj va trött jag var.
När jag vaknade så hade han slipat överdelen av skåpet, skåpsluckorna och hyllplanen och även vardagsrumsbordet!
Sedan ville maskinen inte riktigt vara med mer. Den har nog gjort sitt. :(
Ingen som har en slipmaskin att låna? Vi har några stolar kvar att slipa och ett bord.

Hämtade pizza och efter det åkte vi upp till kusin Sanna och lämnade lite kläder till hennes äldsta dotter som Sara vuxit ur.

När vi kom hem var klockan nästan nio och jag påbörjade målningsrajd medans Chris tittade på Deardevil 2. Ojoj, vilken kass film! :S
I pauserna slängde han upp hyllor på väggen! :)



Skåda bombnedslaget!



Bordet e snart färdigt. Den var väldigt lätt att måla. Rollern vi inhandlade idag var mycket bättre än den jag haft innan. Har haft en som varit lite mer hårig. Denna var av skumgummi. Jättebra!
Krävs kanske två strykningar till och sen e den klar! :)



Denna hänger nu ovanför skrivbordet istället för den stora livbojen.
Imorgon ska jag upp på vinden och fynda efter massa saker som jag slängt upp där. :)



Ett tittskåp hänger på väggen bredvid vitrinskåpet.
Dit behöver jag också fynda lite saker!

Skåda lårkakan! Den ser ännu värre ut idag:



God natt allihop! Nu e klockan över ett.
Ska gå och sova i vår nya fina säng! :)


Kommentarer
Postat av: Chris

Filmen hette faktiskt Hellboy II och var inte alls tokig. Du behöver bara släppa spärrarna lite. Ses om en stund.



C.

2011-04-15 @ 20:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback