Måla, måla, måla... och flera fynd. :)

Om det kliar i fingrarna så får man göra något åt det. Ellerhur!
Så åtta på morgonen satt jag och målade! :)





Hyllan jag hämtade i Lindome (Se inlägg:2011-04-11) fick sig lite vit färg och min hylla som bara vill bli rosa som jag fyndade på Jonsereds Östhjälp (se inlägg: 2011-04-09)
Är inne på strykning fem kanske men den är ändå rosaskimrande. :( Tråkigt.

Klockan 10 var vi på Försäkringskassan och fick träffa en trevlig dam som hjälpte oss med hur vi skulle göra inför föräldrarpenning.
Sedan åkte vi och hämtade Sara hos hennes pappa som är väldigt mammig just nu.
Ja, alltså Sara då - inte Adam.. men han e säkert också jättemammig! ;)
Vi spelade Finns i sjön och åt varma mackor och sedan ville Sara sitta vid datorn, så då passade jag på att måla lite fler saker.



Min fula bruna spegel fick lite vit färg på sej. Den kommer att bli kanon.
Ska kolla vid senare tillfälle om det finns lite roliga träornament till den eller något roligt.
Finns att köpa på
www.dekodesign.se enligt Blocket. Se bild nedan:


Bild lånad från Blocket.
Sökte på Göteborg - Avgränsande län och Träornament. På Blocket.se

Såhär såg spegeln ut förr:





Fler objekt som fick en skvätt färg.

Vi har en byrå som stod precis i vardagsrummet när man kommer in. Den flyttade vi längre in i vardagsrummet så att den fick stå bredvid skrivbordet. Ska ha spegeln som jag målade om idag ovanför byrån.

Mina fynd hittar jag på Blocket och på olika loppisar.
På Blocket söker jag på Göteborg - Avgränsande län, sedan det jag är intresserad av.
Om jag söker ett skåp så söker jag på: äldre skåp eller gammalt skåp. Ibland söker jag på shabby chic. Men vissa skriver fel och skriver chabby istället för shabby. Då får man söka på båda. Vissa vet inte vad shabby chic är. Då har dom kanske bara skrivit vad det är: Skåp.
Jag väntar också ut med saker som jag tycker är för dyra. Så småningom sänker dom priset för att de vill bli av med sakerna.
Ibland mailar jag och ger ett bud. Men oftast betalar jag det dom vill ha. Om det e för dyrt för min smak så låter jag bli.
Man kan söka på furu... och ja vad det nu e man vill ha. Tex. furuhylla. Eller trä  - trähylla.
Prova olika: vägghylla, hylla... liten hylla.

Jag försöker se möjligheterna i det dom vill sälja.
Om det e en ful byrå med något orange lack så tänker jag mej in i hur den skulle se ut när den är vit och kanske med lite nya beslag, ornament... lite skrift på.
Om någonting är lite skadat så funderar jag på om det är någonting jag själv kan laga. Som min säng tex.
Där stod det att det är en liten spricka i armstödet. Det gör att priset dras ner jättemycket.
Så fort det står något lite negativt så vill ingen köpa. Förutom jag! :)
Jag ska ju ändå måla den vit. Så då tar man bara lite spackel och fyller sprickan och sedan målar man. Perfekt! Ingen ser att det är en spricka. Och om det syns så vad gör det? Det ska ju vara shabby chic!

Man får tänka på att alla kallar olika saker för olika saker.
Sökte länge på kökssoffa och hittade ingenting tills jag sökte på träsoffa och utdragssoffa och då hittade jag min säng:



Bild lånad från Blocket.

Var och hämtade den idag!
Vi fick hjälpa av Andreas - Chris bror.



Den fick sej dock en skada när bröderna skulle få upp den på övervåningen.
Våran trappa är helt bajs! Hate. Man får inte upp nånting!
Men men, det e bara att laga skadan...



Hämtade också ett gammalt skåp som vi ska ha där byrån som vi flyttade på stod:



Den står dock kvar nere i hallen.
Hur vi ska få upp den på övervåningen ska bli intressant...

Å vad fint det kommer att bli när det är vitmålat!!! Se nedan:





Bilderna hittade jag på Google

Gjorde om lite i sovrummet också.
Tog upp en spegel i sovrummet som är Chris dotters. Den står där så fint tills hon vill ha den. :)
Gjorde också fint i fönstret:





Nu ska här målas igen!

Chris är helt slut. Hans stackars bror också kan jag tro...
Ha en bra kväll!

Kram K


Kommentarer
Postat av: Sanna

"Sedan åkte vi och hämtade Sara hos hennes pappa som är väldigt mammig just nu." Är Adam mammig? ;)



Jösses vad du är duktig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback