2011-08-05

Fredag

God morgon.
Mina killar sover där uppe så sött.
Bebben har sovit mellan oss hela natten.
Han var lite ilsk innan han somnade men när han väl gjorde det vid halv två kanske så sov han till halv nio.
Han har lite temperament och han skriker väldigt högt när han blir arg.
Han är också väldigt känslig och i början så blev han arg när man flyttade på honom eller lyfte upp honom.
Men han blir nöjd ganska snabbt oftast.

Han e så himla söt.
Jag är helt kär. Man får ont i magen av att bara titta på honom för han e så himla gullig och liten och underbar.
Hur kan man älska nån så mycket? Helt sjukt.

Det här första dygnet har han bajsat barnbeck sex gånger. En riktig bajsmaskin. :D
Hur kan en sån liten bajsa så mycket? Hahah.

Förlossningen då...
Den gick ju väldigt snabbt. Från när det verkligen började.
Som jag skrev innan så satte dom in en kateter med hormoner som skulle mjuka upp livmodertappen.
Vi fick åka hem och komma tillbaka efter fem timmar.
När det gått sex timmar, vid fem ungefär så undersökte dom mej och inget hade hänt. Livmodertappen var fortfarande hård och jag hade inte öppnat mej mer än en cm. som innan.
Nu fick vi inte åka hem utan vara kvar på sjukhuset och bara vänta. Hellst skulle katetern åka ut av sej själv och värkarna komma igång.

Den väntan var rätt lång...



Vi löste korsord...



Låg och stirrade i taket...





Spelade spel på I phonen





Löste lite mer kors ord...
Hade lite små värkar av och till men inget man egentligen kände av jättemycket.

Sen helt plötsligt vid halv tio så kom det värsta värkarna.
Dom hade precis skiftbyte så jag fick inte hjälp förän efter en kvart, tjugo minuter och så väntade hon med att göra undersökning en stund.
Tror att hon gjorde undersökning vid halv elva ungefär och då hade värkarna ökat ännu kraftigare.
Då var jag öppen tre cm. och katetern åkte ut av sej själv.
Jag fick lustgas och efter en stund, kanske tjugo minuter gjorde hon undersökning igen. Då var jag fortfarande bara öppen tre cm.
Jag blev lite halvt panikslagen för jag hade verkligen så himla ont och lustgasen hjälpte inte alls längre.
Vilka smärtor. Helt sjukt ont.
Kände att okej... tre cm. Då kanske jag ska ha lite smärtstillande eller nått för det här kommer jag inte palla, när det redan gör så ont att jag tror jag ska dö och bara är öppen 3 cm.
Hon höjde lustgasen lite, vi pratade om Eda men när hon gjorde undersökning igen efter tio minuter var jag plötsligt öppen 7 cm. Konstigt det gjorde ont???
Efter det kändes det bara som det gick några minuter igen och sen behövde jag börja krysta.
Arton över elva föddes han lille prins.



Jag var helt borta.
Det gick så himla fort så jag hängde inte med alls.









Jag tycker att han e lik sin farfar. :)

Sen fick vi komma upp på BB.
Eftersom vi inte e förstagångsföräldrar någon av oss så fick inte Chris sova med oss.
Så e det i en storstad. Jag fick sova i ett rum med en annan mamma som fött innan.
Chris kom tidigt nästa morgon och vi åkte hem vid tolv ungefär.



Men först fick vi vänta på doktorn för undersökning.
Då sov vi och vilade en stund...





Hemma med ny familjemedlem.





Chris åkte och köpte en napp. :)





Välkommen att hälsa på.
Vi orkar med massa besök. Om du e jättesnorig kanske du kan hålla dej borta tills du e frisk men annars e du välkommen! <3

Love Katti


Kommentarer
Postat av: Sari-serkku

Pikkuinen ja pehmoinen

kuin sadun lapsi suloinen,

Onnen toit sä tullessasi,

ilomielen mukanasi.



Onnea aivan ihanasta pikku-prinssistä!

T. Laura, Elias, Pekka ja Sari

2011-08-05 @ 14:49:47
Postat av: Smilla

Vilken fin liten kille ni fick.

Skönt att höra att allt gått bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback