2011-08-15

Måndag

Måndag igen...
Vi gick upp i ottan och klädde på oss. Tandläkartid kl. 8.00.
Trodde dom skulle laga tanden men det var bara en undersökning så det tog bara en kvart.

När vi kom hem igen så var vi jättetrötta. Men inte Eskil. :) Han var värsta piggelinas.
La mej ner och ammade och somnade. Drömde att någon lekte med min degmage och vaknade av att det var Eskil som sparkade på den. :D
Efter lite blöjbyte och lek så ammade vi igen och så sov han till halv tolv.

Igår ringde Chris till Försäkringskassan och knappade in sina 10 pappadagar. Nu e hans semester slut och hans pappadagar börjar.


Chris ringer Försäkringskassan några minuter över tolv i går natt.

Idag har vi badat lille bebben igen.
Då lossnade hans navelsträng.



Lilla vackra prins! Han e så himla gullig.
När man pratar med honom så blir hans ögon jättestora.
Han lyssnar och följer en med blicken.
Han känner igen min röst och då spärrar han upp sina ögon och räcker ut tungan. Eftersom det e den enda muskeln dom kan kontrollera så brukar vi visa tungan åt honom och han svarar med att göra likadant tillbaka. :)


Oj... nån pratar med mej!



Nu sover han igen.
Man vill nästan gå och putta på honom lite så att han vaknar, det e så roligt när han e vaken. Men man måste ju låta stackaren sova... :)

Ska nog göra lite paj istället. Sen behöver jag vika lite tvätt.
Har ett berg med ren tvätt.
Boka lite fler klasser ska jag göra också. Igår bokade jag två facials och en klass.
Har man en egen firma får man jobba, så e det.
Men som tur e så jobbar man ju inga 8 timmars dagar. Det e max 1 ½ eller 2 timmar och sen e man klar.

Nä, nu e det paj-tajm!

Ha det finemang!

// K


Kommentarer
Postat av: Therese

Underbart att kunna kombinera jobb och familj på ett vettigt sätt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback