2010-01-02

Söndag

Nyår firade vi i Dalsland hos faster Merja och hennes gubbe Seppo.
Vi spelade plump, åt jättegod mat, sköt raketer och tjötade.
Min farbror Jyrki var där med och han hade med sej två flaskor champagne som dom andra drack. Vilka skrattattacker dom fick! Helt galet. Jag har nog aldrig sett någon skratta så mycket! :D









Dag två - nyårsdagen började med att alla skulle ut på isen och pimpla.
Jag följde inte med för jag tycker det är jättetråkigt.
Farbror Jyrki for rätt genom isen och doppade hela sej själv men lyckades på något sätt rädda kameran genom att hålla den över huvvet och att den träffade iskanten.
Jag missade hela dramat för jag satt innomhus framför brasan men blev varse när alla rusade in superstressade och halvt panikslagna.





En bild på Jyrki bara någon minut innan han far genom isen.



Och här några minuter efter.
Tur det inte var långt tillbaka till stugan!







Idag kom vi hem och har bara suttit och slappat.
Imorgon blir det första unitmötet! Ska bli roligt att träffa alla igen. :)
Till helgen bär det av till Sundsvall.
Ska bli roligt.

Kram på er alla och hoppas ni får ett fantastiskt 2011!

// K


Kommentarer
Postat av: Sanna

Usch! kläääk Faster ARJA är inte alls ihop med Seppo! ;P

Postat av: Arja

Jag nekar all otillbörlig samröre med min svåger:-)

2011-01-03 @ 13:04:13
Postat av: Katti

Hahah! Säger ni bara. Jag tror mer på granntanterna i Björndammen som SÅG svågern smyga hem till dej varje dag precis efter att din egna gubbe hade gått till jobbet! ;) Hehe!

2011-01-03 @ 21:18:20
URL: http://kattitingeling.blogg.se/
Postat av: Ulrika a

Oj vad snygg du är i håret!!!! Blir spännande att se live på fredag!

Kramis

2011-01-03 @ 22:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback