Hej igen!

När jag bloggat i morse gick jag upp och så fick jag ett sms från hon som jag skulle haft make up med att hon inte kunde. Så vi bokade om den. Min man gick ner till mitt kontor och bloggade och när han kom upp sov jag som en stock. :)
Han somnade han också och så sov vi till halv tolv igen! :)
Har varit väldigt trött dom sista dagarna.

När vi vaknade åt vi lite frukost och sen drog vi till Ikea.



Tänkte att vi skulle köpa en duschstång och ett duschdrapperi.
Men om man vill ha en med böj så verkar det bara finnas i vit plast vilket e skitfult tycker jag. Har kollat på andra ställen också. Vill ha en i silver.
Men så kikade vi på olika lösningar som fanns som förslag och då hade dom en stålvajer som man kunde spänna i fästen uppe i taket. Problemet då blev att man inte kunde skjuta runt duschdrapperiet i böjen, men vi kände att det kansek blir snyggast iallafall.
Vi begav oss dit där man kunde handla stålvajer men när vi kom dit såg jag nått helt annat. Skenor... man kanske kan ha en skena i taket med böj så kan man dra drapperiet hur man vill.
Vi körde på det! :)





Man borrade upp "ploppar" i taket. I plopparna tryckte man fast en mindre plopp som man skruvade dit med en pytteliten insektsnyckel. Dom mindre plopparna satt fast i skenan och under skenan drar man i fästen som drapperiet sitter fast i.





Köpte också en ny pläd till soffan och två sänglådor som man kan ha under sängen.
Ska köpa två till tror jag. Dom var hur praktiska som hellst! :)



I dom kan jag lägga överkastet och alla mina miljoner kuddar som jag aldrig vet var jag ska göra av när jag ska gå och lägga mej på kvällen.
Lådorna har även lock. :)

När vi kom hem från Ikea slappade vi ett tag. Sen drog vi till Ica och handlade och sen var det dags för min facial i min studio.

Imorgon e det dax enligt beräkningarna... Men det e det nog tyvärr inte på riktigt.
Har väldigt ont i fötterna och benen.
Foglossningar har jag lite idag också både fram och bak men så blir det ju alltid när jag har gått mycket.
Magen står rätt ut som en jätteballong framåt. Har fortfarande midjan kvar och bakifrån ser det inte ens ut som jag e gravid. :)



När jag kom hem från min facial så gjorde jag torskfilé vänt i ströbröd, spenatsås och potatis. Väldigt gott. :)
Nu på kvällen har vi mumsat glass, grädde och jordgubbar. Nam nam.

Dags att gå och sova.
Gubbe lubben ska jobba sin näst sista dag innan semestern imorgon. Sen e han ledig i 4 veckor. :) Jeej!
Jag ska till Borås och ha facial och make up.

Gonatt på er!


Kommentarer
Postat av: Maria T

Häftigt att du orkar göra så mkt nu såhär innan det är dax :) Jag var ut på en långpromenad dagen innan min förlossning började så det kanske är det som är tricket att vara aktiv :) Hoppas det kommer gå bra och att bäbisen vill titta ut snart :)



Kram Maria (som har bytt bloggadress)

Postat av: Anonym

Hi, hi vilken mage...

Det är barnet själv som bestämmer när det ska komma ut, inget som går att påverka som mamma. Hoppas att han kommer så snart som möjligt för din skull. Tydligen ska varje dag som man går över mentalt kännas som en månad vilket inte låter så kul. Passa på att vila och äta mycket kolhydrater att föda kräver lika mycket kalorier som ett maraton. Kramar, heja på gubben oxå! / Cecilia

2011-07-13 @ 10:23:45
Postat av: Sanna

Fick en fnissattack när jag läste "insektsnyckel"?! Menar du "insexnyckel" kanske?



Det ser fint ut med duschdraperiet!



Ta det lugnt och VILA! Att du lyfter och kånkar och tar ut dig vinner du inte på - bebis kommer inte tidigare och istället är du trött när han väl kommer.



kram

2011-07-13 @ 13:19:06
URL: http://blogg.passagen.se/phenomenal_woman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback