2011-06-15

Onsdag

Barnen har sommarlov. Va gött att slippa gå upp på morgonen. :)
Idag gick vi dock upp vid 9 ändå.

Var himla rastlös på förmiddagen.
Stolarna behöver slipas för att de ska kunna målas så jag har inte kunnat ta tag i det.
Jag och Sara bestämde oss för att ta en promenad till min väninna Yvonne som är i full gång med packning. Dom ska bygga hus i Öjersjö och medans dom bygger ska dom bo i husvagn på tomten! :)
Efter att vi varit hos dom en stund så gick vi bort till kusin Sanna och hälsade på.
Dom ska också flytta snart men först ska de ha visning på det dom bor i nu och visningen är imorgon.
Sannas barn satte på Trassel filmen och vi satte oss för att kika på den, men sen blev Sara hungrig så vi fick dra mitt i filmen. Annars verkade den väldigt bra. Hoppas jag får se slutet någon dag... :)

När vi kom hem gjorde vi korv med mos och vispade ihop chokladpudding och grädde till efterrätt.
Vi har dock inte ätit nån efterrätt än så den vänta på oss i kylen. Ska bli mumsigt!
Men nu e det snart loppis i Jonsered. Funderar på att ta en tur dit.
Klockan fem ska jag jobba i studion och sen ska jag hämta gubben.

Tänkte att vi ska ta en tur till Ikea och inhandla en Ektorp soffa där.
Blev väldigt förvånad när jag gick in på deras hemsida. En helt ny vit Ektorpssoffa kostar 2990:-
Dom vill ha 2000 och 2500 på Blocket för gamla. Överpriser!
En skulle ha 1500 för en som var smutsig! Nej tack.
Trodde en Ektorp kostade 6-7000 men det visade sej att det var bäddsofforna som kostade mer.
Men vi behöver ingen bäddsoffa, bara en helt vanlig vit soffa. :)



http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19875850#/S09875841/

Nu ska vi på loppis!

Kramiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback