2011-06-26

Söndag

Hejsan alla glada... och alla sura med.
Nu har jag precis smällt i mej tusen mackor med ost och te. Det var väldigt gott. :)
Vädret verkar fint i dag med. 19 grader står det på termometern.

Synden straffade sej direkt igår efter mina möbelrenoveringar.
Jag fick värsta foglossningarna på kvällen och kunde inte gå.
Sofia var hos en kompis och när jag skulle åka och hämta henne och satte mej i bilen så kände jag bara hur allt satt löst. Aj! Men jag tog mej ner dit iallafall och vi åkte till och med till affären och handlade candies.
Blir så sur. Va? Ska man inte kunna göra nått? Bara ligga på soffan och glo? Nä, det går jag inte med på. Envisa finnen blir obstinat i mej och vägrar att ge sej. Så... vad ska jag renovera idag? Har ju lite ramar som jag hade tänkt att måla om... Dom e ju inte tunga iallafall. ;)
Stolsdynorna kanske...?
Jag har kanske fem flyttkartonger med tyg på vinden.
Verkligen värsta fynden. Unika tyger från 50 -60 -70 och 80 talet. Massa mönster, fantastiska färger och designs som inte finns mer. 
Vad ska jag göra med dom nu när jag bara vill ha allt i vitt? Jag kanske har nått grått där uppe... Det skulle ju vara fint till stolarna eftersom väggarna e gråa?
Kanske jag ska ta en tur upp dit...

På fredag åker barnen till min mamma.
Sara är jättespänd och kan knappt vänta. Hon har packat en resväska om och om igen, skrivit brev till mamma som hon ska ha med sej och planerar varje dag vad hon ska göra när hon kommer dit.
Hon e väldigt rastlös och kan knappt vänta.
Sofia hon bryr sej inte det minsta. Hon vill bara vara själv i sitt rum och pilla med sin dator och va med sina kompisar. :)
Dom e verkligen olika.

Nu ska jag gå och spana efter äventyr som jag ska ta tag i!

Hejs svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback