God kväll

Vi hade planerat att åka till Dalsland till faster Merja och hennes Seppo men Chris fick inte ledigt.
Han tyckte att jag kunde åka själv men det tycker jag inte hade varit så jätteschyst.
För det första så hade det varit väldigt tråkigt för honom att få vara själv en hel midsommarhelg - trotts att han mest jobbar men också för att vi bara har en bil och då blir det lite svårt för honom att ta sej till jobbet hela helgen när det inte går några bussar så tidigt som han börjar.
Så vi blir hemma hela familjen.
Vi får hitta på annat...

Jag somnade om i morse och vi sov till elva! :)
Sen åkte vi ner till MVC och lämnade urinprov eftersom jag glömde det igår när vi var där.
Jag har gått upp 14 kilo förresten under denna graviditet hittills. Väger nu 75. Och det känns!
Efter MVC gick vi till Allum och köpte jordgubbar och glass.
Har övergett min noja efter apelsinjuice - nu e det jordgubbar. Måste ha varje dag! Men dom innehåller ju mycket järn så det e nog därför. Har ätit jordgubbar i princip varje dag. Men mitt järnvärde hade också ökat så det verkar ju ge resultat.

Idag har det varit projekt badrum.
Den hemska duschkabinen åkte i bingen! Äntligen.
Vi hade "rabattrensardag" här i vårat kvarter i går så det stod en kontaner här som man kunde slänga massa bröte i. Perfekt! Duschkabinen fick åka med kontanern hem. Hejdå! :)



Så här såg det ut innan vi flyttade in.
Vi har bytt badrumsskåp, handfat och skåp under handfat, ny torktumlare och torksåpet skänkte vi bort och satte dit en vanlig garderob.



Nerrivning pågår



Min gubbe kom på att det går rör en bit ovanför golvet efter båda väggarna så duschväggar blir lite svårt att montera om man inte kan såga i dom på nått sätt.
Vi fick lägga den planen på is ett tag och fundera på hur vi ska göra.
Så det återstår en stång och ett duschdrapperi nu då...
Väldigt skönt att få städa rent ordentligt bakom badkar och hela badrummet. Det har inte varit det lättaste med den duschkabinen där. Hur man än försökte så var det väldigt svårt att komma åt ordentligt med alla lister och dörrar som var på den. Jag är väldigt lättad att den e väck! Yes. Finaly gone!

Klockan sex hade jag en facial med en jättetrevlig tjej och hennes pojkvän i studion.
När jag kom hem så kom mina barn hem samtidigt från sin pappa. Våran midsommar denna gång.
Vi har barnen varannan midsommar. Jag har dom varje jul - barnens pappa firar inte jul eftersom han tillhör en annan religion. :)
Det blev chokladpudding igen. Ojoj vilken gottegris jag e! :D Jag måste ha nått hela tiden. Äter mycket just nu. Han växer nog så det knakar där inne.

Nu ska jag gå upp och kolla om gubben har somnat!

Ha en fantastisk midsommar!

Kram K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback