2011-03-17

Torsdag

Har börjat äta järntabletter nu.
Har varit lite hängig. Hoppas att dom ska hjälpa. :)

Snart är denna veckan också slut.... Vad tiden går!
Rätt som det är så är det dags att ha barn, var ju nyss bara några veckor gångna.... Var tar tiden vägen?
Börjar bli stor nu. Magen är i vägen hela tiden. Kan inte lyfta upp benen nästan för att ta på mej strumpor.
Fick massa underbara barnkläder av min fina kusin Sanna. Å vad gulliga! Blev helt sjuk. Vill ha bäbis nu så jag kan prova alla kläder direkt! :)











Det fanns ju allt. Massa sparkbyxor, tröjor - säkert trettio, underbyxor, strumpor, mössor, jackor.
Behöver inte köpa nått juh! :)

Att jag plötsligt har fått massa kläder till bäbisen fick mej att börja fundera på var jag ska ha alla kläderna någonstans. Jag tömde en hylla i badrummet och la upp alla kläder jag fått av min väninna Anna där men insåg rätt snabbt att det inte lär räcka på långa vägar...



Började kolla på lite olika lösningar till var jag skulle ha kläderna och fick en idé att vi kanske skulle ha en garderob där vi har torkskåpet för vi använder ju inte torkskåpet. Det bara står där juh.
Vi har även toktumlare och den används till att torka de mesta i klädväg. Sådant som inte ska torkas där hänger vi upp och låter torka under natten.
Sagt och gjort började jag leta på Blocket - min nya kompis.
Ett stycke garderob fanns att få gratis! :D Hallå eller? Jag ringde direkt och min mans fina bror Andreas kom och hjälpte oss att få hem den även om han hade nackspärr! Love till dej! <3
Nu står den där i badrummet. Hur perfekt som hellst! Nöjd.



Det ända som behöver köpas är ben till den så att man kan få upp den lite och har möjlighet att tvätta under.
Kostar nån hundralapp på Ikea.

Till vänster om tvättmaskinen så hade dom innan en bänkskiva som vilade på en egengjord konsoll eller pinne som ni kanske ser där på bilden. Andra delen av bordskivan vilade på elementet! (???) Eeh? Och så fortsatte den över tvättmaskinen och under den dåvarande torktumlaren.



När vi tog bort torktumlaren så var inte ens bordskivan hel utan den var halv där under... Svårt att förklara.
Det finns mycket konstiga amatörlösningar i den här lägenheten.
Den tog vi bort såklart men jag har tänkt att ha en skiva där igen som dock står på ben och inte vilar på elementet.
Kanske kan man återanvända bordsskivan som vi har kvar på vinden och köpa nya justerbara ben till den...
Då kan jag göra mej av med skötbordet som jag precis köpt men tycker inte riktigt får plats...
Under bordsskivan kan jag gömma tvättkorgarna och sy ett skynke att ha framför.
Massa ideér har jag nu... :)



Så här såg det ut i badrummet förr innan vi flyttade in.
Här kan man se att bordskivan överlappar elementet.
Vi har bytt toasits, handfat, skåp, badrumsskåp och torktumlare. Nu även tagit bort torkskåpet och hellst vill jag göra om allt men det får bli senare.

Nu ska jag kanske gå och sova en stund...
Vaknar halv sex nu för tiden och ka inte somna om.

Kram på er alla!

// K


Kommentarer
Postat av: Therese

vad kul :) snacka om att du "boar in dig" nu inför bebisens ankomst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback