2011-05-12

Torsdag

Idag fyller Fia bus mus år! Tänk att jag har en dotter som e tonåring!
13 år har gått sedan hon föddes.
Lilla söta Fia. Hon var så söt och hade sånna tjocka gulliga kinder.
Synd att våran scanner inte funkar. Annars hade det varit kul att lägga ut en bild på henne när hon var liten.

Idag vaknade vi kl. 8.
Why? När man kan sova hur länge man vill...
Planterade en av blommorna jag fick av faster i Dalsland. Hoppas den växer och blir STOOOR. Hennes var jättebig!



Sen gick jag upp på vinden för att fynda innerkrukor men jag har slängt dom! Heheh... typiskt mej. Jag slänger gärna saker för jag känner att vi har tillräckligt mycket bröte över allt ändå. Vinden borde man rensa ordentligt!
Hittade två söta små silverbrickor som kommer från Chris farmor.
Tog ner dom och putsade dom fina!







Se vad lite svinto kan göra för underverk!

Hittade massa påbörjade getingbon uppe på vinden också... :(
Inte lika kul!
Nu e gubben där och ska peta bort dom. Jag vill inte närvara hellst så jag flydde ner hit till undervåningen.
Om jag är rädd för nått så e det getingar!
Oh my God, jag flippar totalt. Nån uråldrig instinkt flyger över mej som inte går att kontrollera och jag tappar alla hämningar. Skriker som om nån försökte döda mej och springer därifrån så fort jag bara kan.
Helt bissart att inte kunna styra själv. Jättekonstigt. Ganska pinsamt... :D

Att skicka reklam till sina kunder var en bra idé. Gör det du med!
Tre har redan hört av sej och beställt nya produkter och ytterligare en ville ha en klass!

Vi skulle få åska och regn här sa dom på TV men det har vi inte fått...
Vädret e jättefint. Solen lyser.
Vi e så glada för våran balkong! Tog bort grillen därifrån nu och ska ha den nere på altanen så nu e det jättemycket plats där och vi sitter där ofta. Gubben hellst. Han sitter gärna där och dricker kaffe och filosoferar...



...eller läser min blogg! :)



Snart ska vi ha barn också... 8 veckor kvar!
Helt galet!
Hur kan det ha gått så fort?? Förstår inte var tiden har tagit vägen...

Jag behöver fortfarande vagn: köpa sittdel och chassi.
Babywatcher vill jag också ha och lite sängkläder.
Lite mer kläder skulle nog behövas men annars har vi det mesta eller kommer att få låna.
Babysitter och bärsele skulle vi få låna av kusin Sanna (love you!) och en gåstol skulle vi få låna av Chris bror Andreas (love you 2).
Barnstol och grindar och sånt e ju en senare fråga så det kan man ta sen...

Bebben e livlig!
Han sparkas mest hela tiden och HÅRT. Aj, jag får riktigt ont ibland.
Av alla mina barn så e han nog den mest aktiva. Han rör sej konstant vilket e skönt iof sig för då vet man att han lever. :)
När jag går och donar så e han ganska still men så fort jag sätter mej så blir han putt och vill att jag ska rocka. :D
Om jag lägger mej blir han riktigt ilsk och börjar sparka hejvilt!
Ofta måste jag byta ställning när jag ligger för annars gör det jätteont! Han bestämmer redan innan han e född?

Jaja... nu e det dags att gå upp och dona mer.
Chris kom ner med hela dammsugaren. Han hade dammsugit bort alla påbörjade getingbon och i två av dom fanns det tydligen jättestora getingar i! Å fy fasen!
Han tog bort dammsugarpåsen utomhus och gick precis iväg med påsen till soprummet.

Hoppas ni får det riktigt trevligt idag!

Kram på er alla!

// K


Kommentarer
Postat av: Smilla

Hua getingbon är inte att leka med :(



Har du några tips på vad man kan skriva i sitt reklam mail till kunder ?

Postat av: Smilla

Tack för tipset !

Det "snor" jag rakt av och gör lika =)

Nu har jag ju inte flera hundra på min kundlista men någon kanske kommer på att dom saknar något ;)

2011-05-12 @ 21:19:23
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



Nu har jag läst ikapp din blogg... har inte varit ute i cybervärlden denna vecka. Fina fat, snyggt bord... usch för getingar.



Snart kommer bäbisen... så roligt.... du undrade vart tiden tagit världen.... den försvann nog i all putsning och målning... vila lite nu.



Kram! Trevlig helg!



Kati

2011-05-13 @ 15:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback