2011-05-27

Fredag

Idag har jag ägnat dagen med att boka klasser och gjort föranalyser, samt massa administrativa saker.
Sen hämtade jag mina kids från deras pappa för han skulle på ett möte.
När han var hemma igen dumpade jag dom hos honom och åkte och hämtade min man på hans jobb.
Men innan det åkte jag snabbt in och köpte två byttor med jordgubbar.
Helt besatt. Åt upp en hel sån bytta på vägen till Chris jobb. Mölade i mej allt på dom fem minuter som det tar att åka till hans jobb.
När jag kom hem åt jag upp den andra. Chris fick kanske tio jordgubbar på sin höjd! :D

Magen växer så den knakar!
Idag känner jag mej jättestor.





Han sparkar mycket nu och ålar sej hela tiden.
Det e gulligt med lilla foten som han trycker ut på sidan som man sen kan trycka tillbaka. :)

Nu borde jag gå upp och färga håret... Men jag bara drar ut på det.
Har behövt göra det i en månads tid men jag e inte så engagerad i mitt utseende för tillfället. :D Naglarna e borta och jag har inte fixat nya. Det e skönt att vara utan nu ett tag iallafall... Sen med en bebbe så e det nog ändå inte så praktiskt att ha värsta klorna.
Om jag inte ska iväg nån stans så ser jag ut såhär i håret som jag ser ut på dessa bilderna och är för det mesta osminkad.

Tänk att det bara är 6 veckor kvar nu tills vi ska ha barn!
Sofia kom tre dagar tidigare och Sara gick jag över tiden med 10 dagar.
Fias förlossning tog 12 timmar från första värken tills hon var ute. Standard-förstagångsförlossning på alla sätt. En centimeter i timmen och så krystade jag i två.
Sara kom ut som en raket, eller snarare stålmannen (kvinnan). Hon kom med huvvet och armen samtidigt.
Jag vaknade klockan ett på natten av att det sa knak eller pang inne i mej. Vad det var för ljud vet jag fortfarande inte idag... Men när jag väl vaknade då så hade jag väldigt kraftiga värkar och åkte ganska omgående till sjukhuset efter att jag först fått tag i barnvakt till Fia och barnens pappa som var ute och dansade och inte hörde när telefonen ringde.
Jag var inne på sjukhuset kvart över tre och jag kunde knappt gå. Ingen trodde att jag hade så ont som jag hade utan dom ville att jag skulle gå in på toaletten och kissa och tvätta mej med en svamp!??? Jättekul! Kom knappt in på toaletten men när jag väl ändå tog mej in där och hade försökt kissa kom jag inte upp från toalettstolen. Dom fick komma och hjälpa mej. Väldigt pinsamt och konstigt alltihop.
Sen skulle jag upp på sängen vilket inte heller kändes möjligt. Men upp dit tog jag mej tillslut och när dom sen efter många om och men undersökte mej så visade det sig att jag var öppen 7 cm! Ojdå var det ända jag fick som komentar... 
Sedan tog det en kvart tills jag var tvungen att börja krysta. På två, tre krystningar var hon ute.
 Sara föddes fem i fyra. Jag hade alltså varit inne på sjukhuset i 45 minuter.
Tur jag hann in...

Min barnmorska sa sist när vi var på MVC och gjorde undersökning att jag skulle vara bestämd när jag ringer till förlossningen och insistera på att få komma in på en gång eftersom det gick så fort sist. Det kommer att gå fort den här gången också trodde hon.
Vi får väl se... :)

Nu ska jag kanske gå och färga håret. Eller så gör jag det imorgon... :)

Ha det braigt!

Kram K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback