2011-11-13

Söndag

Grattis alla pappor där ute!
Idag är det fars dag! :)

Grattis också till lilla mej. Idag blir jag 37 år.
Det ska jag inte fira på nått sätt alls, känner att det har varit alldeles för mycket med massa kalas och allt annat.
Däremot firar vi farsdag lite.
Köpte en present för flera dagar sedan till Chris och igår gjorde jag ett kort till honom med Eskil och hans bild på framsidan. :) När han vaknade låg den på hans kläder.
Ska ta kort på presenten senare.

Att få ett tredje barn har varit en omställning. Helt fantastiskt och underbart!
Men det har tagit lite tid att hitta lite struktur och jag har varit väldigt disträ och haft svårt att planera.
Nu känner jag att jag ska få lite mer ordning på allt.
Tog fram vårat kära Veckoplaneringsblad som finns att hitta på företagets intranät.
Satt igår och skrev in exakt när jag ska ha klasser, när jag ska göra uppföljningar och när jag ska göra allt jag planerat att göra så det blir ordnning och reda.
Har också planerat när jag har en ledig dag då jag ska göra precis INGENTING. Det kändes jätteskönt.
Sen tog jag och skrev in när jag ska gå upp på morgonen också och nu gäller det att följa detta också! Håll tummarna! ;) Jag gillar ju att sova länge på morgonen och nattsudda hela nätterna...

Eskil han växer så det knakar.
Dom sista dagarna har han haft ont i magen.
När jag skakar tilläggsflaskan bildas det väldigt mycket skum i flaskan. Massa massa små luftbubblor. Sen dricker han detta och blir jättegasig och får ont i magen.
Jag får försöka att skaka flaskan mindre eller blanda på nått annant sätt... för det här e inte kul för lille bebben.
På förmiddagarna e han dock väldigt glad och på bra humör. Så har han alltid varit. På kvällarna e han också oftast glad och lugn men på förmiddagarna skrattar han och är väldigt pigg och är mer social.

När vi åker bil låter han jätteroligt. Det e precis som att han härmar ljudet av bilen. Kan dom göra det när dom e så små? Mmmm... Mmmm... mmmm säger han och det e bara när vi sitter i bilen! :D
Annars låter han på massa andra sätt.
Hur han brukar låta kan man ju höra
HÄR




Filmen e lite hackig men man hör tydligt hur han låter iallafall.



Han övar sej på att ligga på mage också. Men huvvet e väldigt tungt fortfarande. Han orkar hålla det uppe i en halv minut ungefär och sen måste man vila... :)

Nu e han inte så nöjd med att ligga på golvet här och sprattla så jag får väl avsluta här.

Ha en fantastisk dag!

Kram Katti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback