2011-10-16

Lördag

Idag har vi varit på Göteborgs stads museum.
Läs även min gubbes blogg
HÄR.
Mycket trevligt. Rekomenderar. :)



Mynt från vikingatiden



Båt från Vikingatiden



Rolfåkersmannen





Svärd från Vikingatiden



Fantastisk 1700 tals klänning.
Fantastiska skor också! Dom såg dock inte så bekväma ut. Bisart var också att det fanns likadana klackskor till väldigt små barn! :D (se bild nedan - objekt nummer 9)





I denna kissade kvinnorna.



Och denna skapelse fick männen äran att använda. :)



Hello!
Spegel från 1800 talet.



Söt Eskil från 2000 talet!



En tant från 70 talet med mina fina Vintagestövlar från 80 talet på väg hem! :)

Dagens tips också till alla er som jobbar med samma som mej:
Boka klasser och facials i bilen när du ska någonsatans.
På väg till museet bokade jag 3 och på vägen tillbaka bokade jag 4! :)

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback