2012-04-04

Onsdag

Har en trottsig sjukling här hemma som är SÅÅÅ uttråkad. Oj oj.
Nu fick hon gå ut till gungan i alla fall och få lite frisk luft i alla fall för hon e helt rastlös och väldigt krävande.
Febern verkar borta men hostan och förkylningen är kvar.

Dagen började bra med att grannen knackade på med en hög gåvor.
Ett par nikes i storlek 19 och en POP mössa till Eskil. Vi fick också en spegel som man kan ha i bilen så man ser barnet i backspegeln när han sitter i bilbarnstol i baksätet och så fick vi sånna barnlås som man har i lådor så att barnen inte kan öppna lådor själv! Hur gulligt var inte det då?
Bästa grannar! Och SÅ himla gulliga och trevliga.



Vid tolv träffade vi Maria och Sixten på öppna förskolan.
Dom har vi aldrig träffat innan men jag har följt Marias
blogg i flera år och innan har dom bott i Stockholm. Nu har dom flyttat till Göteborg.
Vi hade jättemysigt. :) Gulle-Sixten var så himla söt. Hoppas vi kan träffas snart igen! 



Eskil var allmänt trött under hela stunden på Öppna förskolan.
Jag fick ju väcka honom innan vi åkte och då hande han inte sovit klart så det var ju inte så konstigt.
I bilen hem ville han bara somna men vi hade ju kommit halvvägs när han började på sin godnatt sång så jag försökte prata med honom och klappa på han lite så att han inte skulle somna, så jag skulle slippa väcka han när vi går ur bilen och jag lyckades även om han blev väldigt arg på mej! :D
Nu har han sovit i en och en halv timme på balkongen och lär sova mer. Han verkar sova väldigt djupt.

Nu funderar jag på att påbörja målning av skänken i Eskils rum.
Vid sex ska jag hämta Chris.

Fick ett mail på Facebook av min väninna nyss. Då hade jag glömt att svara på hennes mail fast jag trodde att jag hade gjort det!
Det jobbigaste med utbrändheten är att hjärnan inte riktigt hänger med ibland. Den kan också spela en ett spratt- som den gjorde i måndags. Skulle jobba då i Öjersjö men jag åkte till fel förskola till Jonsered i stället! :S
Väldigt pinsamt faktiskt - på BÅDA ställena. För jag kliver in där i Jonsered och ser glad ut och dom bara tittar på mej som ett frågetecken. Eeeh...du ska nog inte vara här...
Okej? Oj... Eh? Vad säger man? Pinsamt. Hejdå!
Sen till nästa ställe och ringa i telefonen: Jag blir lite sen... jag åkte till fel förskola... Hehe...Eh... Hmmm...
Okeeej.
Men där på förskolan där jag skulle vara och som jag kom för sent till där berättade jag faktiskt att jag varit utbränd och att min hjärna var lite knepig ibland så dom kanske hade lite förståelse... förhoppningsvis.

Nu vaknade Eskil! :)



Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Maria @ Sixtens Mor sa!

ja jättemysigt, det gör vi gärna om igen. kanske en fika efteråt sen oxå :) om det är soligt o fint.



Sixten somnade direkt när vagnen började rulla :)



Hoppas ni har en finfin kväll!

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback