2012-04-10

Tisdag

Nu mår Eskil sämre igen.
Igår på kvällen började han kräkas slem. Små barn gör så tydligen för dom kan inte snyta sej och slemmet åker ner i halsen och magen.
Det var inte så trevligt. Han kräktes flera gånger och man kunde inte få i honom välling eller nått annat för då kräktes han upp det med.
Sen blev han alldeles orkeslös och matt och hängig.
På natten vaknade han stup i kvarten och jag gav han vatten och försökte ge välling som innehöll lite mer vatten än vanligt. Kändes som det hände typ tusen gånger... Inte så mycket sömn för min del i antt. Vattnet tar han i alla fall så det är ju bra.
På sjukhuset sa dom att man kan ge dom saft så får dom i sej lite socker och energi men Eskil gillar inte saft (!)

Idag har han feber igen.
Han vaknade också med en näsa som var helt igengrodd.
Nu ligger han här på golvet i vardagsrummet och sover. Jag har bäddat här så man har mer koll på honom.
Han tog vällingen nyss i alla fall och sen fick han näsdroppar och alvedon.
Hoppas han blir bra snart. Man e ju så himla orolig hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Therese

uscha mig.. inte kul när dom små är sjuka..

hoppas det vänder fort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback