2012-04-17

Tisdag

Hoppas hoppas jag inte blir sjuk nu. Det hade väl varit så jäkla typiskt.
Har ont i huvvet och axlarna så vi får väl se...

Igår blev Sofia sjuk. Sara är fortfarande lite halvmossig. Får lite ont i magen ibland och har inte så mycket matlust. Chris är bättre och äter som vanlig men är fortfarande lite halvtrött och matt.
Vi tog en promenad dock och var uppe i Furulun och handlade lite mat.





Promenix i solen

Det bidde kyckling idag. Sara ville ha det men sen när vi skulle äta så var det inte alls intressant.
Sofia ville ha mannagrynsgröt så det gjorde jag sen efter maten men Sara åt knappt det heller.
Eskil är frisk nu. Han äter som en häst. Slukar välling och mat. Skorpan i pannan har blivit mycket mindre och kommer snart att vara borta. Tänk va snabbt barn läker! Jättefort.

Igår somnade Sofia i vår säng jättetidigt och ville inte röra sej därifrån.
Jag ville helst att hon skulle sova där också så att jag hade lite koll på henne när hon hade feber.
Vi fick bädda på golvet, men Chris ville inte sova i sovrummet för han kände att det blev för många och kanske unken luft så då sov han på köksgolvet! :D



Tro det eller ej men jag har också vunnit evighets-kriget mot tvättberget! :D
Idag ligger det ett par strumpor, ett par trosor, Eskils tröja och min klänning i en av dom tre tvättkorgarna!
Wohoo!
Har också rensat ut alla för små kläder ut Eskils garderob och nu ligger det uppe på vinden.
Önskar att det blir varmare snart så vi kan gå upp dit och göra stora röjet. Det behövs VERKLIGEN!
Har massa som ska slängas och skänkas till Östhjälpen.
Nere i vår klädkammare har jag två kassar med kläder som ska dit också.

Idag så tog Eskil tag i bordskanten och ställde sej upp. Så nu gäller det att plocka bort saker från bordet då... :)





Nu sover hela familjen förutom jag.
Jag gick upp klockan åtta i morse och ringde Sofias skola och tandläkaren och sa att hon inte dyker upp idag.
Sen lekte jag med Eskil i en timme och vi åt välling.
Vid nio fick han vara med sin pappa för jag var verkligen helt urladdad på energi. Jag sov till ETT!
När jag sen vaknade tog det minst en timme att bli människa och hela dagen har jag varit dåsig och lite orkeslös.
Kanske inte så konstigt med tanke på att jag haft att göra här i ett par veckor.
Behöver ta igen mej.

Mitt uppe i alla olyckor och sjukdomar har jag ändå lyckats att hålla ordning i vårat hem.
Det är så fint nu och man skäms inte alls om nån kommer och ringer på dörren. Då känner jag bara: Välkommen in! :)

Puss på er alla! Och PUSS Cecilia en av mina bästa vänner som fyller år idag... eller igår! :) Klockan var visst över tolv! Synd du bor så långt upp i vårat avlånga land!



Vackra Cissi. Love you!!


Kommentarer
Postat av: Cecilia Björkman

Dito!

2012-04-18 @ 14:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback