Bloggar som blir business.

Jag följer många bloggar och vissa bloggar har jag följt i flera år.
Har reagerat på bloggare som blivit kända som förändras totalt med tiden när de börjar bli kända.
Nu har jag inte blivit känd genom min blogg och har självklart ingen aning om hur det är men jag tycker att det är SÅ tråkigt att det plötsligt blir så himla märkvärdigt alltihop.
Jag tänker inte hänga ut någon bloggare och jag syftar inte heller på bara en utan flera.
Plötsligt blir allt bara ett moraliserande. Man ska provocera för att skapa debatt och vara så intressant som möjligt.
Allt blir också bara en stor reklam-blogg för olika saker och prylar och inte minst för sej själv som egen företagare.
Man ska höja status för sej själv, göra sitt bloggande viktigt och man ska ha betalt.
Man fnyser åt mobilbilder - nej det ska minsann vara fina professionella kort som är snygga och konstnärliga. Sen lägger man till att det minsann är bloggaren själv som tagit alla kortena och man får gärna anlita henne som fotograf. Hon tar också mycket betalt för hon är entriprenör och det är viktigt att höja statusen på det.

Allt detta är jätteokej för mej. Man ska ta betalt och man ska ta sej själv på allvar och allt det där.
Jag tycker bara det e skittråkigt för man har börjat läsa om en människa och hennes liv och tycker det är jätteroligt, men sen blir det bara mer och mer reklam och bara ett enda PR för att sälja sej själv...
Jag tappar intresset totalt och vill inte läsa mer. Söker vidare efter nya fräscha bloggar med gulliga människor som tar kort med sin mobil på sitt hemmabygge eller sitt barn eller blomman hon nyss köpt.
Mycket roligare och mer intressant att läsa!



Sara


Kommentarer
Postat av: LISAFISAP ★ Photography

Sv: hihi tack! :D

Hur har din dag varit idag då? ^^

Postat av: Tina

Håller med dig! Jag bloggar inte själv för jag hinner inte. Men jag läser och prioterar min tid till andras bloggar och de är inte vilka som helst:) Bloggar jag bla gillar mest är din Katti och Magdalena Graafs:) Inga märvärdigheter eller moralkakor utan ärliga, intressanta tagna i från verkliga livet.

Kram Tina

2012-04-04 @ 16:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback