God kväll

Fantastiska kusin-maken kom och hjälpte oss med våra datorer och skänkte oss en router! Stavas det så?
Ja ni förstår hur high jag e på dessa tekniska saker, när jag inte ens kan stava till dom! Tur han finns den där Boris, vad hade vi annars gjort? Vi hade lixom inte haft så mycket fungerande prylar igång i detta hushåll! We love you Boris! Thanx for everything!

Har städat för övrigt och vikt ett berg med tvätt!
Det blev inget idag med hyllorna och skåpen för han med annonsen fick inte ihop det, men vi gör ett nytt försök imorgon.

Masonitskivorna och reglarna är slut och skruvade på plats och nu behöver vi köpa fler. Det har min kära make lovat göra imorgon.
Man behöver släp till det och vi behöver även släp till hyllorna som ska hämtas imorgon så då kan vi samköra allt då.

Ska bli så skönt att börja få i ordning där uppe! Är så trött på allt som bara står huller om buller!
Det kommer att bli super så småningom. Katti får ha lite tålamod bara... :-/

Idag har Eskil gått själv en hel del.
Han vill gärna att man går runt med honom och då håller han med en hand. Han går runt runt i hela lägenheten fram och tillbaka mellan olika rum och sen hittar han nått att pilla med. Men sen kommer han och "hämtar" en igen och så vill han att vi ska gå igen. :)
Han har också börjat äta lite själv men han har himla svårt med att koordinera händerna rätt så det kommer in i munnen.

 

 

Han stoppar också allt i munnen nu. Stenar, dammtussar och en studsboll har vi fiskat ur munnen på honom!
Han pratar också massa konstigt som låter som nått lossasspråk. Det låter väldigt roligt! :)
Han älskar bilar också! Min man har nog hjärntvättat honom. Idag hade dom nån fest på OKQ8 och där fanns hoppborg och fika och ett stort sjörövarskepp med sjörövare i.
Vi gick ur bilen och jag visade honom skeppet och han tittade en stund. Men sen vände han sej åt ett annat håll och pekade på bilarna och sa: brum-bruum!
Japp. Bara bilar i hans huvud.

 

 


Lilla bebben börjar bli stor! Det går så fort ju! Snart springer han så vi inte hinner i fatt honom...

Chris har tappat bort sina nycklar också. Hela familjen letar efter dessa. Han har satt hittelön på dom och den som finner dom får 150:- Mina barn letar som tokar. Dom vill gärna ha 150 kronor. :)
Jag försöker få igång en storstädning så tror jag att dom kommer fram... Men men... Vi får väl se var han lagt dom.

Funderar på att skaffa en tv som sitter på väggen och släng "El klumpo" åt helskotta... Frågade Boris vad vi skulle köpa för nått och vi fick lite förslag...


 

El Klumpo från Antikens Grekland


Nu får det snart bli sängen. Jag är trött som attan.
Jag vill gärna att det blir söndag också så vi kommer igång med vinden!
På måndag börjar Chris jobba igen, då tar hans semester slut.
Jag har fått ta ledigt måndag och tisdag så vi kan inskola färdigt Eskil. Onsdag och torsdag är Chris ledig igen så då får han stå stand by om inskolningen inte skulle vara klar.

Ha det finast!
Kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback