Sjukt kallt!!!

I morse när jag åkte till jobbet stod det -17 på termometern. Jag trodde det var ett skämt! Och det var det också, ett grymt sådant. Höll på att frysa till is hela vägen och precis när jag var framme så började det bli varmt i bilen.
Men då var det bara att kliva ur den goa bilen och knata in till vårat iskalla hus som vi jobbar i. Där inne var det inte -17 men 17 plus och det är också svinkallt för att vara inomhus!

Nu har jag varit hemma i två timmar och jag har fortfarande inte fått upp värmen! :( Mina fötter är iskalla även om jag har mina varma fårskinnstofflor på mej, sitter under en filt och har haft på värmefläkten i en timme!
Kyla är det värsta jag vet. Fy fan! Hatar vinter. Visst är det fint men att frysa är det värsta som finns!

Eskil är fortfarande sjuk.
Hans feber pendlar upp och ner hela tiden men nu har han sovit på soffan i över en timme. Stackars liten sötis.

Chris piskade jag ner till hallen.
Jag är en riktig slavdrivare. :D Nej då, vi vill båda vara någorlunda klar till jul. Inte så kul att få massa gäster in i ett renoveringskaos.
Men det tar sej. Dom två väggarna är nerrivna och den nya är klar. Nu behövs en dörrkarm så vi kan stänga för Sofia och för att inte all slipdamm ska hamna inne hos henne nu när det ska spacklas och slipas på väggarna.
Därefter blir det tapetsering och sen nytt golv.
Ska verkligen bli skönt att bli klar där nån gång. Jag tål inte damm, inte slipdamm heller. Hela huvet kliar bort - vet du hur det känns när det kliar inne i huvet? Inte skönt, jag lovar. Och när jag nyser så känns det som att halva kroppen flyger med.

Ha en trevlig helg allihop!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Britt

Stackars lille Eskil!
Är det på dagiset det är +17? Hur mår barnen som är där på dagarna?

2012-12-07 @ 16:53:57
Postat av: Katti

Ja säg det Britt. Dom vi hyr av vill hemskt gärna att vi betalar den svinhöga hyran men dom är inte så intresserade av att åtgärda några fel över huvud taget.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback