2012-02-19

Söndag

Jag e så pysselsugen!
Har Googlat på massa roliga saker som man skulle kunna göra själv:



Spets har jag massor av...
Varför inte göra små påsar med lavendel i?



Här har jag pimpat lite vanliga burkar som jag köpt på Ica.
Jag Googlade på etiketter och sen skrev jag ut bilderna med en helt vanlig skrivare och klistrade på med helt vanligt klister.
Båda har jag använt flera gånger som vas till blommor och bilderna sitter fortfarande. På den stora har etiketten börjat försvinna lite på kanten för det har kommit vatten på men jag gjorde ju dessa för 6 år sedan också.


Man skulle ju kunna pimpa krukor genom att antingen skriva eller måla nått litet på...


Lika gärna som man klistrar etiketter på glasburkar så kan man ju klistra på bilder på vanliga burkar.
På loppis finns miljoner burkar.
Bara att måla först, sen klistra på en bild.



Kort med etiketter på...



Släng inte dina konserver! Du kan klistra på tapet så blir dom jättefina!
Jag skulle ju använt vit tapet såklart men ni förstår principen! :)

 

Dom fula påskäggen kan man göra om till fina med lite papper , knappar, fjädrar mm.





Rönnbär finns det gott om i naturen och så behöver man lite kraftig ståltråd.



Eller så använder man träpärlor



Fina hjärtan kan man göra i cenitlera också. Vissa kallar cenitlera för hobbylera.
Använd dina pepparkaksformar.
När leran har torkat kan du antingen måla nått på också eller skriva. Du kan också limma på en fin bild.



Jag brukar skriva ut text med skrivaren.
Sen tar jag kalkyleringspapper under. Skriver på möbeln//saken sen fyller jag i med vattenfast tuschpenna.
"Fonts" - olika teckensnitt går att ladda ner på nätet helt gratis.

Fortsättning följer!
Eskil är grinig! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback