Göra om kläder...


Jag brukade sy en del 50 tals kläder av gamla kläder.



Här har jag köpt en jättelång kjol på traders från 80 talet.
Den räckte ända ner till fotknölarna.
Längst upp var det en knapp och dragkedja och det var sytt till någon som var väldigt smal.
Jag e smal men inte SÅ smal. Fick knappt knäppt knappen.
Jag vill ju ha en kjol till under knäna så jag kortade av där uppe istället för där nere. Klippte helt enkelt av där uppe och blev av med det smala livet.
Sydde en kanal där och trädde i ett gummiband. Avancerat som tusan! ;)
Sen på med skärp.
Innan hade jag en annan lite blus till denna men den gick sönder.





Med kofta



Här är en jättedålig bild på ett loppisfynd.
Darrade visst på handen när jag tog bilden men jag har tyvärr ingen annan... :( Ni ser iallafall principen hur ärmarna såg ut.
Dom var helt hemska - ingen vacker syn. Sprättade helt enkelt bort volangerna från ärmarna.





Resultatet blev såhär

Den här lila klänningen här nedan fyndade jag på tradera.
Sökte på balklänning och festklänning.
Den var också lång. Ända ner till anklarna.
Jag klippte åter igen av och sydde upp:



Skärpet fyndade jag i en secondhand affär.



Till denna klänning har jag ofta den vita koftan som jag tror är äkta 50 tal. Väldigt gammal iallfall.
Men här på denna bild så hade jag en liten jacka med korta ärmar som jag ärvde av Chris farmor.
Mary Kay Seminar 2008

3 enkla plagg som gjordes om snabbt och enkelt.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jäkla snygging! Älskar 50tal! Passar dock inte i det själv... Hade det jämt innan men sen kom jag på att jag bara såg dum ut! Du är jättesnygg! :) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback