2012-01-28

Fredag - Lördag

Igår var jag och åkte pulka med barnen utanför min kusin Sanna.
Det var himla kallt. Usch och fy.
Gick hemifrån vid kvart över elva ungefär.
Sara åkte lite men Sofia var inte alls pigg på att åka så hon stod bara och tittade på som den tonåring som hon e... :D
Eskil somnade i vagnen när vi gick dit och efter att vi hade åkt en stund så gick vi hem till Sanna och åt mackor och drack varm choklad.
Vid tre kom Chris bort till Sanna och då hade Eskil fortfara de inte vaknat så då väckte jag honom och så fick han lite mat.
Sen gick vi och handlade i affären.
Vi fick med oss en flyttlåda från Sanna också så nu finns det hopp Cissi! ;)

image description

Vid halv sex åkte vi mot Alingsås för att äta middag hos Fredrik - Chris kompis och hans Sandra.
Vi fick massa gott att äta och tittade på Skavlan och spelade spel.
Började titta på Cowboys och Aliens men den var helt sopekass så den stängdes av efter en halvtimme. :D

Idag

Loppis poppis igen... Vaknade lite sent så vi kom inte dit förrän vid tjugo över.
Det e bäst att va där i tid så hinner man med att fynda, dom flesta e där och hänger på dörren när dom öppnar.
Jag fyndade dock lite. Ett par jättefina termobyxor till Sara! Brukar inte köpa kläder på loppis, bara saker men nu råkade Saras termossar gå sönder i förrgår och jag fick bara syn på dessa av en slump.
Dom var jättefina! 65 ville dom ha för dom men i kassan sa hon att dom gick för 20 spänn! :)
Jag fyndade också massa krukor till mina växter och två bägare - som liknade dom
bägarna som jag köpt vid ett annat tillfälle!
Love loppis!



Eskil växer så det knakar.
Han kommer inte i storlek 74 längre. Hur stor e han inte då? 6-9 månader står det på stl- 74 och han har inte ens blivit 6 månader än.
Idag försökte jag bända på stackaren en boddy men det gick inte! Den var helt astight och det gick verkligen inte. Fick ta av den och ta på nått annat istället.



För liten boddy...



Igår när vi var hos Sandra och Fredrik så ålade han sej fram på deras madrass som dom hade på golvet från ena änden till den andra! Sen reser han sej upp i krypställning och gungar. Så häftigt när det händer så mycket!
Han sitter jättebra nu också men ramlar ibland så man får hålla koll och han får oftast bara sitta i vår säng eller på madrass där det e mjukt ifall han ramlar.

I natt har han sovit dåligt och han ville inte bli ammad, man fick liksom krusa honom.
Idag åt han massa barnmat i alla fall och när vi badade så ville han bli ammad.
Men nu när han började bli trött igen så ville han inte alls ha bröstet och när jag till slut kände efter i munnen så känner jag ena sidan på den lilla gadden där uppe.
Tand nummer tre är på väg... därav dålig sömn och tråkigt hummör.
 Han somnade dock tillslut i sängen med sin pappa... och jag har en tioåring här hos mej som tjatar om veckpeng och om att hon vill ha och ha och ha... och hon vill och vill och vill, att hennes kompis ska komma hit och hon ska sova här och bla bla bla...



Saris

Nu drog hon till kompisen så då blev det lugnt på den fronten men nu har Eskil vaknat och han e inte alls nöjd! :(
Ojoj...
Gav han alvedon, hoppas det börjar verka snart....

Hej hopp!

Ha de finemang!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback