Loppis poppis!

Loppis poppis! För mej i alla fall. ÄLSKAR loppis!
Bästa nöjet.
Sätt en budget. Jag brukar ha mellan 100 och 200 kronor. Idag hade jag en budget på 100.
Sen håller du benhårt på den budgeten så du inte skenar iväg hejvilt.

Var och hälsade på min väninna Yvonne idag och vi har länge sagt att vi ska gå på loppis tillsammans.
Våran lokala loppis här i Partille - Östhjälpen är öppet onsdagar från 15 till 18 och på lördagar från 10 till 13.
Nu kunde hon tyvärr inte idag men det hindrar ju inte att jag kan åka själv eller?
Packade in Sara och Eskil i bilen och så drog vi iväg.
Oj va folk! Inte kul att trängas där inne med vagn...
Sara hittade massa porslinsfigurer som vanligt och jag hittade ingenting - som vanligt, till en början.
Det brukar va så.
Vår Östhjälpen har två lokaler. På det ena stället har dom mer småplock - som porslin, lampor, prylar, kläder och på det andra stället har dom större prylar som möbler.
Så vi knatade dit till stället där dom har möbler och jag hittade direkt hyllor... sånna som jag köpt tusen av som jag bara älskar! :) Två styckna hittade jag och dom kostade bara 10 kr. st! :) Nöjd.
Sen hittade Sara en pulka för 40 spänn och det var som hittat ju så nu har vi två pulkor och så behöver dom inte samsas om en. Dom går ju så lätt sönder också så snart har vi säkert ingen pulka igen. Hur många pulkor har vi inte haft då som vi kastat?

Så bra. Då var vi uppe i 60 kr. och då gick vi över till den andra sidan igen så Sara kunde få köpa sina porslinsfigurer.
Dom tar nämligen inte kort på under 100 kr. så målet var ju att komma upp till den summan och slippa åka till en automat och ta ut.
När vi var på denna sidan igen så hittade jag en väska till Sofia för 10 kr. och Sara fick köpa massa porslinsfigurer för det som blev över. Hon fick väl sex sju styckna! :)
När vi betalat i kassan såg jag en rottingstol eller fotölj eller vad vi nu ska kalla det.
Å, vad kostar den? undrade jag. 20 kr kan du få den för säger hon...Oj! Men jag hade ju just betalat... och ni tar inte kort för under 100? Ne... vi gör ju inte det, säger hon i kassan... Men ähh, ta den!
Så jag fick den GRATIS! :D



Sofias väska




Kommentarer
Postat av: Marimba

Vilka fynd! Och pulkor kan man aldrig få för många av, för de går sönder förr eller senare om man använder dem som man ska använda pulkor^.^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback