Om du hade obegränsat med pengar...

...vad skulle du göra då?
 
Hur många gånger har man inte tänkt den tanken?
Ibland tänker jag: Nä fy vi har ju redan så JÄKLAR mycket bröte överallt så vi behöver inte en endaste liten sak mer... men när man börjar fundera så visst har man hur många vrån som helst man skulle kunna stoppa mer saker i och en miljon projekt som man skulle vilja göra!
 
Det första jag skulle göra var att köpa tre datorer. Varsinn till mina kids och en Mac till min kära make.
Jag skulle också köpa en iPad.
Varsinn iPhone skulle mina fina döttrar få också.
 
 
Jag skulle skaffa en ordentlig tv som satt på väggen och slänga denna klump-tv på tippen. Sen skulle mina döttrar få varsinn liten att ha i sitt rum.
 
 
Tapitsera skulle jag först och främst göra nere i hallen. Sen skulle jag fortsätta med en annan tapet i trappan.
Sen är man ju uppe i hallen och där skulle jag antingen måla med någon färg eller ha någon tapet.
I vardagsrummet skulle jag vilja ha medaljongtapet eller tapet med... hmmm... vad heter det då? Rutor som är uppåt? Typ som ruter-figuren är i kortleken.
 
 
Köket skulle blåsas ut helt och ett helt nytt kök hade jag velat ha där. Jag hade bommat igen dörren från köket och haft skåp eller bänkar där och istället öppnat upp sovrummet från vardagsrummet.
 
 
Dörren in till sovrummet skulle jag ha långt åt sidan så man kunde få in ordentligt med garderober där.
Nya tapeter skulle också sitta fint där inne.
 
Sara vill ha nya tapeter och en ny säng så självklart skulle hon få det och Sofias skulle få helrenoverat hela nederdelen. Väggen skulle flyttas och jag skulle vilja få bort garderoberna där nere.
Mycket som står där kunde vi flytta upp på vinden om vi bara fick massonitskivor upp dit och mer ordning på vinden.
Under trappan hade jag velat ha skåp, så som jag visat innan på någon bild. My wildes dream!
Så här:
 
 
Trappasn ska såklart bli vit men det tror jag inte blir så jättelångt in i framtiden. Det kommer att kosta en femhundring med färg och lite slippapper, det kommer inte att kosta mer om vi inte ska börja riva bort mattan vilket jag inte orkar med nu, det får i så fall bli en senare fråga.
Egenligen hade jag ju velat ha svarta eller mörkgråa trappsteg - mörk filt på så man inte halkar och slår ihjäl sej. Så med obegränsad budget hade jag anlitat någon annan som kom och fixade trappstegena. :)
 
 
Badrummet får vi ju inte glömma heller.
Hela badrummet behöver göras om totalt. In med golvvärme, nya skåp, kakel - allt!
 
 
Min man han älskar att resa och New York är det enda han pratar om så självklart skulle jag skicka dit honom och om han ville att jag åkte med honom så skulle jag göra det med. Sen skulle vi resa till andra ställen också, det önskar han så gärna. Jag skulle offra mej helt enkelt för jag vill ju bara bila i Sverige och Finland. :)
Så en husbil skulle jag allt köpa och tvinga min familj ut på bilsemester! :D
 
Vad mer?
Vad skulle DU göra om du hade obegränsat med pengar?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Resa!! Jag skulle resa med familjen till både varmare och kallare breddgrader, sol för mig och snö till mina pojkar så dom kan åka snowboard. Sen hade jag köpt oss en ny bil som går billigare och är en sån där ecotjosanbrumbrumsak... Sen hade jag gått till frissan med! Haha det är det lilla extra man ofta inte unnar sig ;)

Postat av: Therese

Resa och bygga vårt drömhus på en havstomt. Sen skulle jag köpa ett gäng fina sommarbilar och säga upp mig från jobbet och satsa på ett par drömprojekt! :)

2012-07-20 @ 11:20:37
URL: http://tezzybump.blogg.se
Postat av: Chris

Oh, låter trevligt. Skulle skaffa mig en redig våning i NYC och ett stort och relativt underhållsfritt hus - i gammal stil med modern inredning. Ett underjordiskt garage under huset skulle rymma en Aston Martin Vanquish, en Aston Martin Rapide, en Porsche Panamera, en Rolls Royce Phantom, en Volvo XC60 och en Ford CVPI. En rejäler båt, ett privatjet och en egen guldreserv dold i djupaste urberget - kallat Fort Box. Pumpa in pengar i verksamheter som skulle göra världen bättre i mina ögon. Sätta mig vid skolbänken och läsa för skoj skull och öppna en egen fotostudio. Ungefär så.

2012-07-20 @ 23:10:03
Postat av: Sanna

Jag skulle:
1) Betala våra skulder
2) Renovera hemmet (byta tak, ny trappa, göra om barnens rum, vårt sovrum, badrummet på övervåningen, köket, bygga veranda, ny stenläggning på framsidan, piffa utsidan...)
3) Skänka mängder med pengar till välgörenhet
4) Hitta på roliga gåvor att överösa mina nära och kära med
5) Sätta in pengar till mina barn så de inte behöver bekymra sig om ev. studielån eller att få en lägenhet i framtiden
6) Köpa/bygga en sommar"stuga" vid en sjö
7) Jag skulle gå ner i arbetstid
8) Resa mycket mer

Jag behöver inte ens "obegränsat" med pengar... BARA sådär 15-20 miljoner kanske? ;)

2012-07-25 @ 14:38:52
URL: http://phenomenalwoman.blogg.se/
Postat av: Natalija

Hej! Jag har sökt efter denna tapet såååå himla länge!! Vore så tacksam om du kunde svara så snabbt som möjligt! Den första bilden med vita bordet på fotot, vart köpte du den tapeten? Vilken affär? Vill så gärna ha den åååå :/ den kallas typ medaljongtapet, behöver bara veta vart man kan köpa den. Så fint mönster! Kram

Svar: Bara en bild jag hittade på nätet. Ingen aning om vad tapeten heter eller var den e köpt..,
kattitingeling

2015-01-19 @ 23:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback