Yr, matt och skakig.

Första dagen med LCHF.
 
Känner mej alldeles vimmelkantig. Efter maten blev jag aldeles konstig. Blev skakig, rastlös och yr.Sen blev jag nästan lite euforisk men efter en stund kändes det som att jag skulle svimma och blev förvirrad och kände mej nästa drogad.
Googlade sen på reaktioner och det var tydligen vanligt att man kan bli så här i början.
Är fortfarande lite snurrig och det känns som jag är inne i ett töcken.
 
Ska bli intressant att se hur jag mår imorgon.
Känns väldigt konstigt att äta så mycket "fett", det blir liksom fel i huvet från att ha trott att man typ knappt får dricka lättmjölk. Det där med frukt var också nytt...
 
Har inte varit hungrig på hela dagen. Tvärt om så har jag känt mej väldigt nöjd.
Under denna månad när jag åt massa frukt och bara körde diet med låg fetthalt och fettsnål mat så har jag varit uppjäst i magen och gasig som bara den! Intressant va? Men varför jag skriver det är för att uppblåsheten och gasigheten är helt borta, på en dag! (?) Har inte ont i magen alls heller som jag haft förut och inte känt mej sådär galet  hungrig hela tiden.
 
Men nu blir det sängen.
Imorgon ska jag upp i ottan med lille-man.
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Testa paleo istället, den är mer nyttig för kroppen och hjärnan. Många som tränar crossfit äter enligt den och orkar träna stenhårt! :-)

Postat av: Erika

Jag kör en light variant av LCHF. Tillsätter knappt några mejeriprodukter och jag använder inte mer smör vid tillagning än normalt.
Däremot ser jag till att använda naturligt feta köttsorter och jag äter ganska mycket ägg.
Jag har svårt för allt det tillsatta fettet så den här varianten passar mig fint :-) Har dock aldrig känt av några övergångsproblem och det är ju skönt att jag sluppit det. Kanske för att jag dricker väldigt mycket vatten?

2012-07-08 @ 14:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback